17/06/2024

El flautista Ricard Prió i el saxofonista Pol del Moral, guanyadors del II Concurs de solistes de l’Orquestra de la URV

El jurat va escollir-los com a guanyadors ex aequo d'entre cinc finalistes

Els guanyadors del II Concurs de Joves Solistes de l’Orquestra Simfònica de la Universitat Rovira i Virgili amb el jurat.

Aquest diumenge ha tingut lloc a l’Auditori Josep Carreras de Vila-seca l’audició dels cinc finalistes del II Concurs de Joves Solistes de l’Orquestra Simfònica de la URV. Ricard Prió Graus, flauta, i Pol del Moral Vargas, saxo alt, han resultat guanyadors ex aequo i al llarg de la propera temporada actuaran amb la formació que dirigeix Miquel Massana.

Ricard Prió va néixer a Barcelona el 2003 i està cursant el tercer any d’estudis reglats al centre superior Fundació Conservatori Liceu amb el professor Christian Farroni. Ha col·laborat amb la Jove Orquestra Simfònica de Barcelona i ha estat membre de diverses orquestres juvenils, incloent la Jove Orquestra Simfònica del Vallès, la Joven Orquesta de León, la Joven Orquesta de la Comunidad de Madrid, la Jove Orquestra Nacional de Catalunya, i és flauta primera de la borsa 2024-2026 de la Jove Orquestra Nacional d’Espanya.

Ha actuat en auditoris com l’Auditori de Barcelona, l’Auditori del Conservatori del Liceu, el Gran Teatre del Liceu, l’Auditori de Saragossa i el Palau de la Música, entre d’altres. Ha treballat amb directors de prestigi com Manel Valdivieso, Xavier Puig, Xavier Pagès, Santiago Serrate, Diego Martin-Etxebarria i Josep Pons. I, al llarg de la seva formació, ha rebut classes i masterclasses de flautistes reconeguts com Laura Pou, Frederic Sánchez, Eduard Belmar, Christian Farroni, André Cebrián, Paolo Taballione, Vicens Prats, Jaques Zoon, Yuki Kowama, Adam Walker, Francisco López i Emmanuel Pahud.

Prió ja va ser finalista de la primera edició del Premi de Joves Solistes de l’Orquestra de la URV tot just fa un any, i ha estat finalista i segon premi del concurs nacional Premi Ceuta Flauta el novembre de 2023. Actualment,

Pol del Moral també és estudiant de tercer grau de superior al Conservatori Superior del Liceu, en l’especialitat de saxòfon clàssic/contemporani, i ha estat seleccionat aquest any com a músic titular de l’OSTO, un projecte ideat i impulsat per músics que volen portar als grans escenaris interpretacions d’alt nivell de les BSO en format d’orquestra simfònica.

Ha tocat a l’Auditori de Barcelona (amb la Banda Simfònica de Barcelona i amb la col·laboració d’alumnes del Conservatori Sperior del Liceu) i el Gran Teatre del Liceu (amb formació de quartet per l’especial 185 anys del Conservatori del Liceu) entre d’altres. També ha participat en festivals del saxo com el FISP 2023 (Portugal), Andorra Sax Fest 2024 o el Liceu Sax Festival 2024 (Barcelona).

Va rebre el 2n premi de l’International Music Competition 2023 (Viena) i premi de plata a l’Amadeus International Competition 2023 (Viena), Premi ACcat a la millor interpretació d’una obra catalana al premi BBVA al talent individual 2018 i premi d’honor exaecuo de Grau Professional al Conservatori de Terrassa 2021.

A més a més ha participat en projectes cambrístics com el projecte Òh!Pera del Gran Teatre del Liceu interpretant la microòpera Hi ha monstres que viuen per la seva curiostat, de Carlos Castellarnau i ha rebut reconeixements com el tercer premi del Concurs internacional Amics Cambra Romanica 2023 (Andorra); el segon premi del Concurs Internacional de Cambra del Liceu Sax Festival 2023, i el premi d’honor en l’especialitat de cambra al Conservatori de Terrassa (2021).

El jurat del concurs de la URV l’han integrat Anna M. Ollet, soprano; Loli Jorge, oboista; Marta Cardona, violinista i concertino de lʼOrquestra Simfònica del Vallès; Joan Magrané, compositor; Pep Solórzano, director del Conservatori de Vila-seca i responsable de programació de lʼAuditori Josep Carreras, i Miquel Massana, pianista i director musical i artístic de lʼOrquestra Simfònica de la Universitat Rovira i Virgili.