14/06/2024

El Gabinet de Comunicació i Màrqueting de la URV rep la Petxina Oberta del Col·legi de Periodistes de Tarragona

El guardó s'ha atorgat en reconeixement a la feina de la secció de comunicació per fer arribar als mitjans i a la ciutadania el coneixement que es genera a la Universitat

Imatge de tots els premiats a la gala de lliurament de les Petxines de la informació.

La secció de Comunicació del Gabinet de Comunicació I Màrqueting de la Universitat Rovira i Virgili ha rebut la Petxina Oberta que atorga la Demarcació de Tarragona del Col·legi de Periodistes. El guardó, que escullen els i les professionals de comunicació col·legiats, s’ha atorgat en reconeixement “a la feina de fer arribar als mitjans de comunicació i a la ciutadania el coneixement que es genera a la Universitat”. La gala de lliurament de premis s’ha fet aquest dijous al Teatret del Serrallo, on també s’ha atorgat la Petxina Tancada, la Petxina Quilòmetre Zero i la Petxina Daurada, que ha reconegut la trajectòria professional de Berta Ramos, periodista que va treballar al Gabinet durant més de vint anys.

La cap de la secció de Comunicació de la Universitat Rovira i Virgili, Montse Cartañà, ha agraït la Petxina Daurada als periodistes que valorat amb el seu vot la tasca comunicativa que es fa des del Gabinet. En aquest sentit, ha recordat que la secció de Comunicació està formada majoritàriament per periodistes que vetllen per transmetre les informacions sobre la universitat amb rigor i criteri periodístic.

Cartañà ha reivindicat l’ofici que es fa des dels mitjans de comunicació i també des d’institucions com la Universitat, que amb més de 2.000 treballadors i 15.000 estudiants genera contínuament notícies esdevenint una important font d’informació per als mitjans.

Part de l'equip que forma la secció de Comunicació del Gabinet de Comunicació i Màrqueting de la URV.
Part de l’equip que forma la secció de Comunicació del Gabinet de Comunicació i Màrqueting de la URV.

Durant la gala també es va lliurar el premi Petxina Daurada, que aquest any ha rebut Berta Ramos en reconeixement a la seva trajectòria professional de més de 40 anys en el món del periodisme i la seva defensa dels drets de les dones. Ramos, que va desenvolupar més de la meitat de la seva carrera al Gabinet de Comunicació de la URV, va fer un repàs de la seva trajectòria recordant el pas sobre diferents mitjans i l’evolució del periodisme durant tot aquest temps. Durant el seu discurs va destacar el paper de la dona en el sector i també va parlar sobre el futur incert i la precarització de la professió.

Els periodistes col·legiats també van votar la Petxina Km. 0, que va recaure en les diades castelleres de TAC12 “per les retransmissions amb periodistes especialitzats i desplegament tècnic dignes de grans cadenes” i la Petxina Tancada, que va ser per a PortAventura, per “donar informació amb compta-gotes i impedir l’accés dels mitjans de comunicació a les seves instal·lacions el dia de l’accident a l’atracció Tomahawk”;

5 replies

1. Noemí Rabassa |

Moltes Felicitats, equip!!!!

2. Jaume porta josa |

Moltes felicitats a tot aquest equip! Feu molt bona feina!

3. Rebeca Tomás |

Moltes felicitats, Gabinet! Feu una gran feina per donar a conèixer la URV i la seva excel·lència.

4. Arantxa Tévar |

Felicitats, companyes!!! Us la mereixeu perquè feu molt bona feina! Ha sigut un premi doble: vosaltres i la Berta.

5. Sara Gimeno |

Enhorabona a tots!