25/05/2023

El Programa Martí i Franquès COFUND inicia un pilot de mentoria no acadèmica per a investigadors predoctorals

La iniciativa posa a disposició d'aquest col·lectiu un professional aliè a l'àmbit acadèmic, que donarà suport i guiatge al llarg de sis mesos

Aquest any, el Programa Martí i Franquès COFUND (MFP COFUND) ha posat en marxa una nova iniciativa de suport a la seva comunitat investigadora predoctoral. Es tracta d’un programa de mentoria no acadèmica, concebut com a pilot i liderat per l’equip de gestió del MFP COFUND. Aquesta iniciativa va començar oficialment l’1 d’abril i compta amb la participació de 14 parelles mentor-mentorat.

A través del programa, a cada doctorand se li designa una persona mentora amb una feina relacionada amb la ciència o la tecnologia fora del món acadèmic. Durant un màxim de sis mesos, mentors i mentorats es reuniran almenys quatre vegades per conversar i treballar temes vinculats a la seva carrera professional, aspiracions, formació, autoconeixement i intercanvi d’experiències. Els objectius principals del programa són donar suport a la comunitat investigadora jove en la seva trajectòria professional; facilitar el treball en xarxa intergeneracional i intersectorial de professionals de la ciència i la tecnologia; i promoure l’aprenentatge mutu.

Un element clau que treballaran durant les seves sessions serà el pla de carrera personal. Aquest pla pretén ser el full de ruta que ha de guiar els joves investigadors vers l’assoliment de les seves fites professionals.

Fins ara, dos mesos després de l’inici del programa, les persones que han participat valoren positivament l’experiència, tal com assenyala Regan Ceaser, un dels mentorats: “El programa no només em proporciona un mentor, sinó també un company sènior obert a compartir la seva experiència i coneixements, tant en l’àmbit acadèmic com industrial. Està sent una bona oportunitat per desenvolupar les meves habilitats, construir xarxes i accedir a oportunitats que d’una altra manera no hauria tingut”. També, Mattia Mattei, mentorat del programa, assenyala que aquesta experiència està sent “una bona oportunitat per establir vincles amb professionals amb perfils similars però que treballen en contextos completament diferents, i que et fan reflexionar sobre els pros i contres de la recerca dins i fora de l’acadèmia”.

Print Friendly, PDF & Email

Comenta

*