07/07/2022

Estudiants de l’ETSEQ visiten el Centre Tecnològic de Messer a Alemanya

Un moment de la visita dels estudiants de l'ETSEQ al centre tecnològic de Messer a Alemanya.

La col·laboració de Messer Ibérica amb la Universitat Rovira i Virgili, especialment amb l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ), fa aquest any una dècada. A mitjans de juny, l’empresa gasista va entregar el 10è Premi Messer per a estudiants de grau d’Enginyeria Química i per commemorar aquest aniversari va convidar els guanyadors a un viatge a Alemanya. Juntament amb ells van emprendre també el viatge els guanyadors de la 3a edició del Premi Messer per a estudiants d’Enginyeria de Bioprocessos Alimentaris.

Tots ells van visitar la setmana passada el Centre Tecnològic del grup Messer a Krefeld. Messer desenvolupa en aquest centre noves aplicacions de gasos per a diferents sectors, entre els quals la indústria alimentària, química i farmacèutica, el sector mediambiental, soldadura i tall. A les instal·lacions es realitzen també proves pilot per a diversos clients.

El grup de deu estudiants i dos professors de l’ETSEQ va ser rebut per Davor Spoljaric, director de Sales Application Technology del grup, que va presentar el seu departament, els objectius i les eines estratègiques, així com els projectes en què estan treballant. Els futurs enginyers van recórrer les diferents estances del Centre Tecnològic guiats pel responsable Frank Gockel.

A continuació, van fer diversos tallers per experimentar de prop aplicacions per al transport refrigerat, solucions tecnològiques per al tractament d’aigua, processos per a l’extracció d’olis i greixos amb CO2 supercrític i l’ús de gasos per a soldadura i impressió 3D. Durant la visita, els alumnes també van tenir l’oportunitat de compartir amb estudiants en pràctiques i enginyers del centre per informar-se sobre possibilitats del desenvolupament professional a Messer.