27/06/2024

Finalitza la 3a edició del concurs “Quina molècula soc?” organitzat per la Facultat de Química

El concurs està patrocinat pel Col·legi Oficial de Químics de Catalunya

La Facultat de Química de la URV, amb el patrocini del Col·legi Oficial de Químics de Catalunya (COQC), ha organitzat la 3a edició del concurs “Quina molècula soc?” Aquesta iniciativa està adreçada a tota la comunitat d’estudiants matriculats en graus i màsters del centre i promou la cerca i anàlisi d’informació, el treball en equip, el pensament crític, i els coneixements relacionats amb la Química i la Bioquímica.

L’objectiu del joc és endevinar una sèrie de cinc molècules incògnita, una cada tres setmanes aproximadament, a partir de la informació lliurada en forma de pistes, que es van publicant al web de la Facultat de Química. Els equips participants reben una quantitat de punts segons quantes pistes han necessitat per a endevinar la molècula en joc.

Els alumnes de l’equip Moleculinha traviesa, guanyadors de la 3a edició del concurs “Quina molècula soc?”, recollint el premi de mans del degà del Col·legi Oficial de Químics de Catalunya

En aquesta edició, que s’ha dut a terme durant els mesos de gener a maig, hi han participat 34 estudiants repartits en 7 equips constituïts per estudiants dels graus en Química, Química en anglès, Bioquímica i Biologia Molecular, (BBM) el doble grau de Biotecnologia i BBM, i també de tres màsters oferts pel centre. Pràcticament s’ha igualat la participació de l’edició anterior i s’ha tornat a superar clarament la de la primera edició, que va ser de 5 equips. Un cop acabada la fase regular del concurs, no hi va haver cap empat a punts a la part alta de la classificació.

El divendres 24 de maig es va convocar als equips per a l’acte formal de lliurament de premis, que va comptar amb la presència del degà del COQC, Josep Maria Fernández Novell. El podi el van conformar els següents equips: 1r) Moleculinha traviesa (premi de 500 €), 2n) Agent 007 (premi de 250 €) i 3r) Molecular Tea (premi de 125 €). A més, els equips s’han compromès a preparar un article amb la descripció de les molècules en les que s’ha basat el concurs, que es publicarà a finals d’any a la revista NPQ, Revista per a químics, publicació del Col·legi Oficial de Químics de Catalunya.

Els alumnes de l’equip Agent 007, classificats en 2a posició del concurs, recollint el premi.
Els tercers classificats del concurs, l’equip Molecular Tea, recollint el premi de mans de Josep Maria Fernández Novell.