19/09/2018

Impulsen una Fira d’Ocupació a Amposta per a joves que busquen feina

Es fa el dijous 20 de setembre i compta amb 25 empreses del territori on els joves podran lliurar el currículum

Imatge de l'última edició del Fòrum d'Ocupació del campus Terres de l'Ebre, una altra activitat que busca evitar la fuita de talent jove del territori.

Amb l’objectiu de donar una major visibilitat als joves de les Terres de l’Ebre d’entre 16 i 29 anys que fan recerca activa de feina, la Cambra de Comerç, Indústria i Navegació de Tortosa, juntament amb el campus Terres de l’Ebre de la URV i l’Ajuntament d’Amposta impulsen una Fira d’Ocupació especialment adreçada a aquest col·lectiu que en molts casos ni treballa ni estudia. La idea és posar-los en contacte d’una manera directa amb les empreses del territori. Així en aquesta primera Fira d’Ocupació d’Amposta, que tindrà lloc demà dijous 20 de setembre, de 10 a 16 hores, hi han confirmat la presència 25 empreses amb expositor propi i els joves hi podran contactar i presentar el seu currículum.

“Ens preocupa que la gent jove i formada marxi del territori, per això des del campus donem suport a accions com aquesta, que, en definitiva, ens poden ajudar a retenir el talent”, argumenta Xavier Farré, sotsdirector del campus ebrenc, tot precisant que la URV tindrà també expositor en aquesta Fira d’Ocupació per donar a conèixer l’oferta formativa de la universitat.

Durant tota la jornada es faran tallers com el d’elaborar el currículum amb vídeo o com preparar un Elevator Pitch (presentació d’un projecte) o el que imparteix l’entrenadora d’emprenedors, Maria Batet, Embolica’t pel teu futur. També hi haurà ponències i un networking final.

En la presentació de la Fira d’Ocupació d’Amposta que es va fer dilluns, el president de la Cambra de Comerç de Tortosa, José María Chavarría; el sotsdirector del campus Terres de l’Ebre, Xavier Farré, i l’alcalde d’Amposta, Adam Tomàs, van destacar la importància ‘establir sinèrgies entre les diferents institucions i entitats del territori a l’hora d’impulsar l’ocupació i evitar la fuga de talent jove.