09/04/2026

Iubilo programarà activitats a Reus per facilitar la participació dels membres de la ciutat i voltants

En una reunió a la Facultat de Medicina, membres de Iubilo de Reus i de l'entorn han acordat amb els representants de la Junta les accions específiques per aprofitar millor la pertinença a aquesta comunitat

Reunió dels membres de Iubilo a la Facultat de Medicina i Ciències de Salut de Reus. Foto de Maite Cubí.

La comunitat Iubilo URV és el punt de trobada entre el personal jubilat de la URV, tant PDI com PTGAS, i la pròpia Universitat, per tal de seguir essent útils gràcies a l’experiència acumulada, i al mateix temps gaudir d’una jubilació activa i compartida. Amb això, Iubilo organitza i manté un programa d’activitats ben ampli i interessant, amb cursos d’idiomes, sortides culturals, cicles diversos de conferències i tertúlies, cinefòrum, club de lectura, tallers i altres.

Cal reconèixer que pràcticament totes les activitats es realitzen presencialment a Tarragona ciutat, sobretot per la facilitat —des dels inicis de Iubilo— d’ús dels espais del Campus Catalunya de la URV, cèntric i ben comunicat. Per això normalment la majoria dels participants a les activitats són residents a Tarragona o els municipis propers. Encara que aquestes persones són un 60% dels més de 370 membres adherits a Iubilo, cal tenir en compte que hi ha un 30% dels membres que resideixen a la resta de l’àmbit territorial del Camp de Tarragona i al de Terres de l’Ebre. L’altre 10% restant té la residència al Penedès, a Barcelona i altres llocs. Per tant, tots aquests ho tenen més complicat per seguir les activitats realitzades per Iubilo.

En aquest sentit, l’equip que coordina Iubilo ha volgut veure les possibilitats de facilitar més la participació als no residents a Tarragona i voltants, i el primer lloc a considerar ha estat Reus, amb la seu de dos campus de la URV i com a capital del Baix Camp, on resideixen uns 80 membres de Iubilo —un 20% del total—, comptant els dels municipis propers.

Vista del centre de Reus, amb el campanar de l’església Prioral de Sant Pere (imatge de Viatges Chavetas).

Per aquest motiu, fa poc s’ha incorporat Isabel Baixeras a la Junta de Iubilo, amb la tasca principal de comunicació amb els membres de Reus, i per això ella ha promogut i coordinat la reunió d’aquest proppassat 25 de març. Així doncs, aquest dia membres de Iubilo de Reus es van reunir a Facultat de Medicina i Ciències de Salut amb coordinadors i vocals de la Junta directiva. Cal assenyalar que a banda de les presents, unes vint persones més havien mostrat prèviament el seu interès en la motivació d’aquest acte, però no hi van poder assistir.

A la reunió, en primer lloc els representants de la Junta van repassar totes les activitats que es porten a terme a Iubilo i les característiques principals, i tot seguit es va entrar en un col·loqui obert amb la idea de copsar les idees i voluntats dels membres de Reus i voltants, veient les possibilitats de programar-hi activitats. Tot seguit es presenten algunes de les principals conclusions que es van acordar.

Respecte a les sortides culturals com les d’òpera al Liceu de Barcelona o altres, s’oferirà una parada d’autocar addicional a Reus quan hi hagi un nombre significatiu d’interessats. D’altra banda, una de les activitats de Iubilo amb més acceptació és l’assessoria individual per a l’elaboració del document de voluntats anticipades (DVA) que realitza Maite Cubí, també incorporada fa poc a la Junta. Per això es va acordar que aquesta assessoria també es pugui realitzar a Reus en cites individuals concertades en algun lloc a determinar de la Facultat de Medicina. A més, Maite Cubí es va oferir a realitzar prèviament una xerrada col·lectiva als membres de Iubilo de Reus, per tal de recordar la importància d’aquest DVA.

Respecte a les conferències i tertúlies científiques que es realitzen actualment a Tarragona, per un costat es va convenir de programar-ne algunes a Reus, sobretot les del camp de la salut, donada la intensa activitat institucional, social i cultural de Reus en aquest camp. Com a locals per acollir-hi els assistents, es va acordar que a banda de la mateixa Facultat de Medicina, es faria una prospecció d’altres sales, com les del Centre de Lectura, la Fundació Reddis, o altres. Per un altre costat, des de la Junta s’estudiarà la possibilitat de fer transmissions telemàtiques en directe de les conferències, tertúlies i altres actes com el cinefòrum, que es realitzen al Campus Catalunya de Tarragona, per tal que es puguin veure des de qualsevol lloc.

La reunió es va concloure amb l’agradable perspectiva d’una major implicació de les activitats realitzades per Iubilo a Reus, i el desig per part de la Junta d’incorporar a la programació existent altres iniciatives que els membres residents a Reus i voltants vagin proposant.

Un moment distès de la reunió de Iubilo a Reus. Foto de Maite Cubí.
Print Friendly, PDF & Email
Subscriu-te als butlletins de la URV

Comenta

*