06/06/2024

Iubilo de la URV participa per primera vegada a la Lliga de Debat Sènior de la Xarxa Vives d’Universitats

Isabel Baixeras Delclòs, membre de l’equip de la Universitat Rovira Virgili, ha estat escollida millor oradora de la competició

Isabel Baixeras ha estat escollida pel jurat millor oradora de la competició d'oratòria sènior de la Xarxa Vives d'Universitats.

Els integrants del programa Iubilo de la URV, el punt de trobada del personal jubilat de la Universitat Rovira i Virgili, han participat per primer cop a la Lliga de Debat Sènior de la Xarxa Vives d’Universitats, en què estudiants de programes per a gent gran de sis universitats catalanes han defensat al llarg de la competició tant la posició a favor com en contra d’un tema polèmic i d’actualitat: «La intel·ligència artificial és una amenaça per a la humanitat?».

Si bé l’equip guanyador ha estat el de la UB, la URV no ha marxat amb les mans buides, ja que el jurat de la competició ha distingit l’advocada Isabel Baixeras Delclòs, membre de Iubilo URV, com a millor oradora de la Lliga de Debat.

Integrants de l'equip de Iubilo URV participants a la Lliga de Debat Sènior de la Xarxa Vives d'Universitats.
Integrants de l’equip de Iubilo URV participants a la Lliga de Debat Sènior de la Xarxa Vives d’Universitats.

En la fase eliminatòria que ha tingut lloc entre aquest dimecres i dijous, la Universitat Rovira i Virgili s’ha enfrontat als equips de la Universitat de Barcelona, la Universitat Pompeu Fabra i la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya. També hi competien la Universitat Autònoma de Barcelona i la Universitat Politècnica de Catalunya, que acollia la lliga en el seu Campus Diagonal Nord. I a la gran final hi han arribat els equips amb més puntuació acumulada, els de la UB i la UPC.

Jordi Blay, membre de Iubilo URV que havia estat investigador del Departament de Geografia, durant el darrer debat en la Lliga de Debat Sènior de la Xarxa Vives d'Universitats.
Jordi Blay, membre de Iubilo URV que havia estat investigador del Departament de Geografia, durant el darrer debat en la Lliga de Debat Sènior de la Xarxa Vives d’Universitats.

El jurat de la competició, integrat per professionals de diversos camps de coneixement, han valorarat cada debat d’acord amb la qualitat de les intervencions i la solidesa de les argumentacions, així com el grau de domini de l’assumpte, la fluïdesa comunicativa dels participants i la posada en escena.

La competició fomenta l’ús de la paraula i capacitats com el treball en equip, la documentació, l’anàlisi crítica i l’argumentació. A més, genera un clima de germanor i vincles entre els participants que perduren al llarg del temps. L’activitat ha estat organitzada per la Xarxa Vives d’Universitats i UPC Alumni.

Carme Crespo, membre del col·lectiu Iubilo de la URV, en un dels moments de la Lliga de Debat Sènior de la URV.

5 replies

1. Teresa Felip Capdevila |

Es que la Baixeres és molt bona!!!

2. Teresa Gomis |

Enhorabona Isabel !!!!

3. Francesca Guinovart |

Isabel ets la millor !!!!!!!!!

4. Rosa M. Ricomà Vallhonrat |

Enhorabona Isabel!
    I També a tot l’equip per la vostra dedicació al projecte!

5. Montserrat Duch Plana |

Enhorabona Isabel!! La nostra Sindica de Greuges URV