Notes de premsa 28/01/2026

La Facultat de Medicina de la URV acull les Jornades d’Hivern en Ciències del Sistema Nerviós

Se celebren entre el 28 i el 30 de gener a Reus i compten amb un extens programa que combina la recerca acadèmica amb la pràctica clínica sobre els darrers avenços en l’estudi del sistema nerviós

La Facultat de Medicina i Ciències de la Salut (FMCS) de la Universitat Rovira i Virgili organitza una nova edició de les Jornades d’Hivern en Ciències del Sistema Nerviós. La trobada, que ha començat aquest dimecres i durarà tres dies, se celebra en el marc del Màster en Ciències del Sistema Nerviós. Enguany, les sessions es podran seguir tant de forma presencial a l’Aula Magna de la Facultat, a Reus, i també de manera virtual.

El contingut de les jornades s’estructura al voltant de les quatre branques del màster: Neurotoxicologia, Neuropsicofarmacologia, Fisioteràpia Neuromusculoesquelètica i Neurorehabilitació. Tot i formar part del programa acadèmic de la titulació, l’entrada és lliure i s’hi convida a l’alumnat de la URV i de la Universitat d’Almeria (UAl) —universitat coorganitzadora—, així com professionals de la salut interessats a conèixer els darrers avenços en aquests àmbits.

Tres dies de ponències i debats científics

El programa d’enguany destaca per la seva transversalitat, abordant qüestions que van des de la recerca bàsica de laboratori fins a la intervenció directa en el pacient. Entre les ponències principals, s’analitzen temes d’alta rellevància clínica com el paper dels circuits neurals en l’Esclerosi Lateral Amiotròfica (ELA), l’ús de l’estimulació cerebral per al tractament del dolor o la influència de la microbiota intestinal en la salut metabòlica, entre d’altres.

També l’àmbit de la fisioteràpia hi té un pes important, amb sessions dedicades a la neuromodulació en esportistes d’alt rendiment —tècnica que intervé en el sistema nerviós per regular l’activitat de les neurones— i a la importància de la percepció del dolor per part de pacients. A més, les jornades serveixen d’aparador per al talent emergent, amb una part del programa reservada perquè els estudiants de doctorat presentin recerques innovadores. Alguns exemples passen pels implants de nervis sintètics, neuroprotecció en models animals o l’impacte de l’entorn en l’envelliment.

Amb l’edició d’enguany, les Jornades d’Hivern en Ciències del Sistema Nerviós arriben a la quinzena edició i es consoliden com un espai de referència per a l’intercanvi de coneixements i la presentació dels últims treballs d’investigació en àmbits tan diversos com la neurotoxicologia, la neuropsicofarmacologia i la neurorehabilitació.

Print Friendly, PDF & Email
Subscriu-te als butlletins de la URV