19/09/2024

La Coral de la URV omple la Catedral de Tarragona de polifonia vocal en honor a santa Tecla

S’han interpretat composicions religioses des del segle XVIII fins a l’actualitat, amb diversitat de llenguatges harmònics, i textos poètics del segle XIX

Un moment del concert de la Coral de la URV a la Catedral de Tarragona

La Coral de la Universitat Rovira i Virgili ha ofert aquest dimecres un sentit concert a la Catedral de Tarragona, emmarcat en les festes de Santa Tecla. De fet, la patrona de la ciutat ha estat la protagonista de l’esdeveniment, ja que el repertori de polifonia vocal ha estat escollit en honor seu. Segons Montse Rios, directora de la coral, “la textura polifònica ha estat i és l’arquitectura sonora per excel·lència de la música litúrgica i religiosa occidental”. L’orgue de la Catedral, que ha fet sonar el seu organista titular, Jordi Vergés, ha estat el complement ideal per a les veus de la coral.

Montse Rios dirigeix la coral durant el concert

Així, el programa ha comprès obres de cor a cappella i de cor amb orgue, amb composicions des del segle XVIII fins a l’actualitat amb diversitat de llenguatges harmònics, començant per Mozart i acabant amb autors actuals, com ara els joves compositors Josep Ollé i Carles Prat. També hi ha hagut lloc per a una obra de Nadia Boulanger, la gran pedagoga musical del segle XX, i per a Pau Casals “perquè és un referent per a tots els músics catalans, com a músic i com a persona, pels valors humans i la seva defensa de la pau universal”, explica Rios. Però no tot ha estat música religiosa, ja que s’ha reservat una secció central per cantar textos poètics del segle XIX.

Tot plegat ha servit per assolir l’objectiu que Montse Rios es plantejava, oferir “una encisadora atmosfera de pau, beatitud, reflexió, gratitud, esperança i amabilitat” a l’interior de la Catedral de Tarragona i en honor a santa Tecla.

Subscriu-te als butlletins de la URV