26/09/2024

La professora de la URV Lucía Casado, nova membre de la Comissió Jurídica Assessora del Govern català

Format per juristes de reconegut prestigi, és l’alt òrgan consultiu de la Generalitat i vetlla per la legalitat de l’actuació de les administracions

Lucía Casado, professora del Departament de Dret Públic de la URV

Lucía Casado Casado, professora titular de dret administratiu, acreditada com a catedràtica, al Departament de Dret Públic de la Universitat Rovira i Virgili, ha estat nomenada membre de la Comissió Jurídica Assessora del Govern català. Es tracta de l’alt òrgan consultiu de la Generalitat i vetlla per la legalitat de les actuacions de les administracions catalanes. Està format per quinze juristes de reconegut prestigi, que són nomenats directament pel govern per un període de sis anys.

Coordinadora del grup de recerca Territori, Ciutadania i Sostenibilitat, i secretària de l’Institut Universitari de Recerca en Sostenibilitat, Canvi Climàtic i Transició Energètica (IU-RESCAT), Lucía Casado compta amb una llarga i consolidada trajectòria com a investigadora, avalada pel reconeixement de quatre sexennis i l’obtenció de l’acreditació de recerca avançada de l’AQU Catalunya.

Ha participat, sovint com a investigadora principal, en diversos projectes de recerca i transferència del coneixement en l’àmbit del dret ambiental i el dret administratiu, i és autora de nombrosos llibres, articles i capítols de llibres en temes com ara el dret ambiental administratiu, la justícia administrativa, el dret local, la transparència, la potestat normativa, la millora reguladora, el procediment administratiu, l’expropiació forçosa i el dret social.

El mateix decret del 25 de setembre mitjançant el qual ha estat nomenada Lucía Casado com a membre de la Comissió, ha servit per renovar el càrrec a Maria Mercè Darnaculleta, Carles Mundó i Francesc Homs. La Comissió Jurídica Assessora, presidida per Jaume Vernet, és un òrgan estatutari, previst a l’article 72.1 de l’Estatut d’Autonomia de 2006, que exerceix les seves funcions amb autonomia orgànica i funcional, en garantia de la seva objectivitat i independència. En algunes matèries, la Generalitat i els ens locals estan obligats a demanar-li el parer abans de prendre la decisió corresponent.

Subscriu-te als butlletins de la URV