21/10/2024

La seu de Vilafranca del Penedès ja té cobertes les necessitats d’espais dels quatre cursos d’Infermeria

La URV, l'Ajuntament i la Generalitat han presentat els treballs d’adequació de les instal·lacions, que permeten acollir els 160 alumnes del grau complet

Els treballs d’adequació de les instal·lacions de la seu de la Universitat Rovira i Virgili a Vilafranca del Penedès han estat inaugurats aquest dilluns al matí, de manera que les necessitats d’espai i d’aularis per als quatre cursos d’Infermeria que s’hi han d’impartir queden cobertes. L’Ajuntament de Vilafranca, propietari dels espais de l’Antiga Estació Enològica i de l’edifici adjacent de Cal Gallina cedits a la URV,  s’ha encarregat de tirar endavant els treballs d’adequació, consistents bàsicament en la redistribució dels espais, en petites reformes i en la cessió de dues aules més.

Així, els tres cursos que ja s’hi imparteixen actualment (els estudis d’Infermeria de la URV a Vilafranca van començar el curs 2022/23 amb els 40 estudiants de nou accés) es poden impartir amb total normalitat. Les necessitats d’espai del quart curs són menors ja que és l’any en què l’estudiantat realitza les pràctiques, de manera que podran disposar d’aules quan de manera puntual en necessitin. D’aquesta manera, la seu de la URV de Vilafranca podrà donar cabuda als 160 estudiants del grau complet.

“Ens queden unes instal·lacions ben dignes, per la qual cosa agraeixo l’esforç i la col·laboració de l’Ajuntament i la URV”, ha afirmat el rector, Josep Pallarès, que ha apuntat que properament s’iniciaran les obres que queden pendents a la seu, bàsicament l’ampliació del Centre de Recursos per a l’Aprenentatge i la Investigació (CRAI) i la zona de menjador. A partir d’aquí, Josep Pallarès ha recordat que ara cal dissenyar, entre la mateixa universitat i tots els agents del territori, quin ha de ser el projecte de futur de la URV a Vilafranca, i ha afirmat que si passa per un creixement, caldrà buscar un nou emplaçament.

L’alcalde de Vilafranca, Francisco Romero, ha assegurat que els treballs d’adequació presentats suposen “la consolidació del projecte de la URV a Vilafranca”, una aposta que agraeix i que demostra, en la seva opinió, que un model descentralitzat d’universitat és possible i necessari. Per a la consellera de Recerca i Universitats de la Generalitat, Núria Montserrat, la reforma també marca una evolució clau en el projecte educatiu. “La implantació d’aquest grau a Vilafranca és un èxit, com ho és el fet que els estudiants puguin completar tot el cicle formatiu en aquesta seu”, ha conclòs.

Subscriu-te als butlletins de la URV