08/07/2024

La URV debat el present i el futur de les terceres llengües a la universitat

La Comissió de Política Lingüística va organitzar una taula rodona del cicle Cafè de Llengües amb la presència de David Ballabriga (Departament de Recerca i Universitats), Mar Gutiérrez-Colón (URV), Joe Hopkins (UOC) i Glòria Ferrer (UdG)

Organitzada el divendres 5 de juliol per la Comissió de Política Lingüística de la URV, la tercera taula rodona del cicle Cafè de Llengües va tractar el present i futur de les terceres llengües a les universitats catalanes.

La taula rodona va tenir lloc a la sala de graus del campus Catalunya i també es va poder seguir en línia. La va moderar el coordinador del Servei Lingüístic i de Publicacions, John Bates, i hi van participar David Ballabriga (cap de l’Oficina de Política Lingüística del Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya), Mar Gutiérrez-Colón, (professora agregada del Departament d’Estudis Anglesos i Alemanys de la URV), Joe Hopkins (director del Centre d’Idiomes Moderns de la Universitat Oberta de Catalunya) i Glòria Ferrer (responsable de llengua anglesa de l’ICE-SAID de la Universitat de Girona).

David Ballabriga va obrir el debat parlant del sistema d’ajuts Parla3, i les línies d’actuació actuals dibuixades al Pla de millora de les competències en terceres llengües en el sistema universitari de Catalunya, publicat el març del 2022. A continuació, Mar Gutiérrez-Colón va descriure la situació de l’ensenyament de l’anglès durant l’educació preuniversitària i els esforços que es fan des de la universitat per millorar la formació dels docents. D’altra banda, Joe Hopkins i Glòria Ferrer van parlar, respectivament, dels avantatges i desavantatges de l’ensenyament en línia, i dels avenços que s’han fet per millorar la qualitat de l’avaluació.

La segona part del debat va tractar altres qüestions relacionades amb les terceres llengües: la fiabilitat de l’avaluació en línia, l’ús de l’anglès com a llengua de docència i recerca, i la importància de les altres llengües.

Vídeo sencer del Cafè de Llengües