01/10/2015

La URV, entre les 500 primeres millors universitats del món segons el rànquing “Times Higher Education”

"Times Higher Education" (THE) ha presentat els resultats del rànquing de les millors universitats del món, que elabora des de fa dotze anys. En aquesta edició, la URV se situa entre la posició 401 i la 500 de les 800 universitats del món que s’han incorporat al rànquing. La Universitat ocupa el sisè lloc de les 25 universitats de l’Estat que hi apareixen, compartint posició amb la Politècnica de Catalunya, la Complutense de Madrid i la Universitat de València

En la darrera edició del rànquing que s’ha presentat aquesta passada nit a Austràlia, la URV s’ha situat entre les 500 millors universitats del món. El “THE World University Rankings” aplica rigorosos estàndards en totes les missions principals d’una universitat global d’investigació i s’elabora a partir de la combinació de tretze indicadors corresponents a cinc gran àrees, ponderades de la manera següent: docència (30%), recerca (30%), internacionalització (7.5%), transferència (2.5%) i citacions (30%). Aquests indicadors permeten fer la comparativa de més d’un miler d’universitats d’arreu del món, 800 de les quals passen a formar part del rànquing.

Rànquing Mundial THE

La millor posició de la URV es troba en l’impacte de les publicacions dels investigadors. En aquest indicador ha obtingut 66,9 punts, per sobre dels 47,3 de mitjana mundial. La Universitat se situa en el sisè lloc de les 25 universitats de l’Estat que hi apareixen, a la mateixa posició que la Universitat Politècnica de Catalunya, la Universidad Complutense de Madrid i la Universitat de València. Totes es troben entre les posicions 401-500 del món, ja que el “THE World University Rankings” no distingeix les posicions de les 100 universitats que se situen en aquest rang. Tres universitats catalanes encapçalen la llista de les millors universitats de l’Estat: la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Pompeu Fabra i la Universitat de Barcelona.

Phil Baty, editor de “Times Higher Education World University Rankings” apunta que per a la Universitat Rovira i Virgili “trobar-se a la posició 401-500 del món és una fita excepcional que cal celebrar”. L’edició 2015-2016 del rànquing mostra el domini, principalment, de les universitats nord-americanes i britàniques. Les cinc primeres posicions del món les ocupen l’Institut de Tecnologia de Califòrnia, Harvard,  Oxford, Stanford, Cambridge i el MIT.

El  passat mes d’abril el rànquing 100 under 50, que elabora la mateixa  revista “Times Higher Education”, va situar la URV en 80a posició en la llista de les 100 millors universitats del món de menys de cinquanta anys d’antiguitat, un rànquing que es publica amb l’objectiu d’evidenciar que és possible demostrar l’excel·lència en un període de temps relativament curt.