03/12/2015

La URV participa en la formació internacional sobre gènere i procés d’integració europea

La primera xarxa Jean Monnet d'universitats europees i llatinoamericanes per a la docència sobre gènere i procés d'integració europea, G-NET, està reunida la primera setmana de desembre a la Universitat Catòlica de Temuco, a Xile, per formar docents que impartiran cursos a sis països

Les participants a la xarxa, en una trobada a Xile l'any 2015.

Una vintena de docents es formen al TrainingLab, una setmana de formació per a formadors organitzada per la xarxa G-NET (Equality Training Network: EU contributions to gender mainstreaming and citizenship), formada per set universitats i que coordina la URV a través de l’Observatori de la Igualtat. La setmana de capacitació s’ha inaugurat el dilluns, 30 de novembre amb la conferència de la representant d’ONU Mujeres Chile, María Inés Salamanca, sobre organitzacions internacionals i de cooperació dedicades a la igualtat de gènere.

Al llarg de la setmana s’aborda el material i metodologia docent que durant l’any 2015 han elaborat de forma col·laborativa sis universitats: Universitat Rovira i Virgili, Freie Universität de Berlin (Alemanya), Instituto Tecnológico de Costa Rica, Universidad del Valle de Guatemala, Universidad Nacional de Rosario (Argentina) i Universidad Católica de Temuco (Xile). Els materials han comptat amb la revisió de la Càtedra UNESCO Red Unitwin sobre Polítiques de Gènere i d’Igualtat, de la Universidad Autónoma de Madrid. Les universitats esmentades són les que formen la xarxa.

Sessió de treball de G-NET
Una sessió de treball de G-NET a Temuco.

La vintena de docents participants al TrainingLab han fet també els materials. Cadascú té un camp d’expertesa i la dinàmica d’aquesta setmana formativa és que cada docent en expertesa en un àmbit forma els altres. Així tots formen i són formats.

L’equip de docents de la URV que participen en el projecte és multidisciplinar. A Xile han fet de formadors: Inma Pastor (directora de l’Observatori de la Igualtat i docent de l’àrea de Sociologia), Laura Román i  Víctor Merino (docents de Dret Públic), i Ana Giménez i Cristina Villó (docents de Dret Privat). Aquest equip és més ampli i el formen més persones.

Així, a partir de febrer de 2016 i fins a mitjan 2017, les sis universitats implementaran assignatures sobre processos d’integració i gènere, que inclouran l’anàlisi dels processos experimentats a Europa i a l’Amèrica Llatina. A través de la mateixa xarxa s’oferiran cursos sobre gènere i ciència adreçats a personal docent i investigador, i cursos sobre la legislació i les politiques d’igualtat europees adreçats a grups d’interès, com ara personal de l’administració i entitats.

A més a més dels cursos, la xarxa G-NET produirà tres altres resultats: un paquet formatiu de lliure accés per a totes les universitats d’Europa i Amèrica Llatina que vulguin reproduir alguns dels cursos que s’ofereixen dins la xarxa, l’impartició d’un curs virtual, l’edició d’un llibre i la celebració d’un congrés sobre processos d’integració i gènere l’any 2017.

Més informació:

TrainingLab a Temuco