20/09/2016

La URV presenta a Londres les oportunitats per als investigadors

La Universitat Rovira i Virgili ha participat de l’activitat “Ciència a Espanya 2016 – Oportunitats de treball per a científics” que s’ha fet a Londres i que ha servit per parlar de les oportunitats de finançament i de suport als científics que volen treballar als instituts i a les universitats espanyoles. La presentació de les oportunitats de la Universitat ha anat a càrrec del vicerector de Política Científica i de Recerca, Joan Manel Ricart

Josep Manel Ricart presenta les oportunitats laborals per a investigadors a Londres. Foto: Fecyr

Durant el 15 i 16 de setembre s’han reunit a Londres representants d’institucions de recerca espanyoles que han donat a conèixer les seves oportunitats per atreure talent estranger. En una jornada organitzada per la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) i l’Oficina  de Asuntos Culturales y Científicas (OCSA) de l’ambaixada espanyola a Londres, el vicerector de Política Científica i de Recerca, Joan Manel Ricart ha presentat les oportunitats del projecte Martí Franquès COFUND que la Unió Europea ha concedit a la Universitat i que permetrà contractar 50 investigadors predoctorals durant els dos propers anys. Aquesta presentació s’ha fet a l’ambaixada de Londres en un acte en què hi han participat altres universitats i centres de recerca que han exposat també, davant d’una setantena d’interessants, les oportunitats laborals que ofereixen.

En aquest mateix acte s’han presentat programes de finançament per a la mobilitat dels investigadors i el programa de beques  INPhINIT de “la Caixa”  i el TECNIOspring+. També s’ha parlat de la xarxa EURAXESS, de suport a la mobilitat de la ciència.

Josep Manel Ricart, en la presentació a Londres

Assistents a l'ambaixada de Londres.

Aquesta trobada ha precedit la NatureJobs Career Expo London 2016 , una mostra en la qual la FECYT ha participat amb un estand on les institucions de recerca han pogut presentar també les oportunitats de treball per als investigadors. La URV ha donat a conèixer aquí les possibilitats d’atracció de talent que ofereix per a doctors, principalment.