08/10/2024

La URV s’implica en la creació d’art efímer al Festival A Cel Obert de Tortosa

Amb obres creades per estudiants i professors de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura (ETSA), la Universitat ha posat en valor el patrimoni cultural de Tortosa a través d’instal·lacions temporals

La Universitat Rovira i Virgili (URV), mitjançant l’ETSA, ha deixat la seva empremta en l’última edició del Festival A Cel Obert, celebrat a Tortosa del 4 al 6 d’octubre, amb dues intervencions artístiques que han omplert la ciutat de color i llum: Vitrall i Una finestra al cel. Aquest festival, que s’ha convertit en un esdeveniment destacat al territori, ha comptat amb el suport del Campus Terres de l’Ebre de la URV, reforçant així el vincle entre la universitat i la comunitat local.

Transformació del Claustre de la Immaculada amb Vitrall

L’obra Vitrall, de l’Estudi d’Arquitectura Pere Socias Julbe, ha convertit el Claustre de la Immaculada de Jesús en un espai carregat de color i simbolisme. Amb aquesta proposta, els arcs del claustre es van omplir de vitralls de colors que integraven formes florals d’estil modernista. Quan la llum del capvespre travessava els vitralls, el claustre es transformava en un espai vibrant, ple de tonalitats que captivaven els visitants.

L’obra Vitrall, al Claustre de la Immaculada de Jesús.

Aquest estudi, format per Pere Socias, Cristina Soler i Núria Oromí, ha estat reconegut per la seva trajectòria en l’arquitectura efímera. Pere Socias, arquitecte per la UPC i professor associat de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de la URV, és qui dirigeix aquest equip, la Cristina Soler és arquitecta per l’ETSA de la URV i la Núria Oromí és estudiant d’arquitectura de la mateixa escola.

Mirada cap al cel des del Convent de la Puríssima

Amb la intervenció Una finestra al cel, el grup d’estudiants d’arquitectura, integrat per Ivan Armora, Xavier Castaño, Pol Lucena, Ronald Riedel, Llatzer Roig i Tomàs Segovia, ha transformat el Pati del Convent de la Puríssima Concepció Victòria en un espai de reflexió.

La intervenció al Pati del Convent de la Puríssima Concepció Victòria.

Aquest projecte utilitza un embut tèxtil per dirigir la llum solar, creant una atmosfera que convida a una contemplació pausada. La seva participació al festival ha estat possible gràcies a la coordinació dels professors de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de la URV Raquel Casals, Gerard Cuartero, Jaume Farreny, Gemma Ferré, Joaquin Pérez, Pau Solà-Morales i Josep Maria Toldrà, que han guiat el grup en aquest procés creatiu.

Subscriu-te als butlletins de la URV

1. Anna Muntane |

El claustre amb vitralls es un raig de llum i color impressionant, un treball digne de felicitacions per els seus creadors. No se si han tingut reconeixement amb forma de premi, Bon treball
    FELICITATS.