19/09/2024

Llum verda a les obres de millora de la seu del Baix Penedès de la URV

S’hi adequaran l’accessibilitat i els espais exteriors i s’invertirà en nous equipaments per a l’Aula de Simulació en Salut, amb un cost total d’uns 506.000 euros

Les autoritats en la presentació de les obres de la seu del Baix Penedès, a la futur entrada principal

La seu del Baix Penedès de la Universitat Rovira i Virgili es dignificarà i millorarà les seves prestacions. La URV, l’ajuntament del Vendrell i la Diputació de Tarragona han presentat aquest dijous les obres de millora que s’hi portaran a terme l’any que ve per ser enllestides a l’estiu, consistents en l’adequació de l’accessibilitat i els espais exteriors del recinte. A més, hi ha prevista la modernització dels equipaments de l’aula de simulació en salut, que també serà reformada. En total, el projecte, sense comptar la futura reforma de l’aula de simulació, té un cost de 506.000 euros, 354.000 dels quals els aportarà la Diputació i 152.000 € el consistori vendrellenc.

Situada entre Coma-ruga i Sant Salvador, en el terme municipal del Vendrell, la seu del Baix Penedès té actualment accés tant des de l’avinguda Palfuriana com des de l’avinguda Diagonal. És des d’aquest segon vial que es millorarà l’entrada al recinte, fent-la més àmplia i visible. Un cop dins, tot l’espai exterior es veurà transformat, facilitant l’accessibilitat i la mobilitat entre els diferents edificis del complex: l’edifici on hi ha els laboratoris docents i l’aula de simulació en salut, l’aulari en mòduls prefabricats i el Centre de Recursos per a l’Aprenentatge i la Investigació (CRAI).

Projecció de la imatge que oferirà la futura entrada principal del reciente.

Aquesta actuació, que té un cost de 390.000 euros (290.000 aportats per la Diputació i 100.000 per l’ajuntament), permetrà millorar, per tant, l’entrada al recinte, els passos de circulació de persones, les àrees de descans i les zones verdes, des del nou accés principal per l’avinguda Diagonal fins a la zona de bosc i l’accés per l’avinguda Palfuriana, passant per tots els edificis existents. Així, s’hi instal·laran noves rampes i terrasses delimitades per murets; es renovaran el paviment, el reg, l’enllumenat i el sanejament; es millorarà l’enjardinat actual i es crearan zones verdes, i s’hi col·locarà mobiliari exterior.

Pel que fa a l’aula de simulació en salut, on fan pràctiques els estudiants d’infermeria, es renovarà el material i els equipaments per tal d’adaptar-los a les últimes tecnologies, amb un cost de 116.000 euros. D’aquests, 64.000 els aporta la Diputació i la resta el consistori. En aquest espai també hi ha previstes obres d’adequació en un futur.

A l’aula de simulació es modernitzaran els equipaments.

El rector de la URV, Josep Pallarès, ha destacat la importància de la intervenció “perquè dignifica les instal·lacions i millora l’experiència universitària dels estudiants”, sobretot d’infermeria, que tindran “uns equipaments de primera divisió com els que hi ha a d’altres campus on també s’imparteix aquest grau”. “La formació del nostre alumnat és una prioritat i volem que tots ho facin en les mateixes condicions”, ha conclòs.

Per la seva banda, la presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó, ha destacat que les millores que avui es presenten “són molt importants per consolidar i fer créixer els equipaments i serveis universitaris al Baix Penedès”. Alhora, segons Llauradó, “són una nova mostra del suport ferm i continuat de la Diputació de Tarragona amb la Universitat Rovira i Virgili”, una institució amb la qual es comparteixen, a més d’àmbit territorial, “projectes que, des de l’àrea del coneixement, repercuteixen en la millora de la qualitat de vida de la ciutadania del territori”.

Representació virtual de les obres de millora d’un dels espais exteriors de la seu.

Aquestes actuacions s’emmarquen en el conveni marc 2024-2027 entre la Diputació de Tarragona i la URV, una col·laboració que es remunta a l’any 2018 i a través de la qual s’impulsen projectes que tenen un impacte directe a la societat, com els que tindran lloc a la seu de la URV al Baix Penedès. D’altra banda, cal destacar que la Diputació de Tarragona ha impulsat recentment altres millores al Complex de Santa Maria del Mar del Vendrell, del qual és propietària, i on s’ubica la seu de la URV al Baix Penedès. En concret, han servit per millorar els accessos i la circulació al vial intern que comunica el Complex de Santa Maria del Mar amb el carrer Arenal de Coma-ruga, al Vendrell.

Aspecte actual d’un dels espais exteriors del recinte.

Per últim, l’alcalde del Vendrell, Kenneth Martínez, ha agraït l’aposta de la URV i la Diputació per la seu universitària del seu municipi “amb l’objectiu de consolidar-la, millorar-la i ampliar-la”. “Els estudis universitaris són estratègics en el nostre projecte de convertir el Vendrell en el hub administratiu i de serveis entre Barcelona i Tarragona”, ha afirmat Martínez.

A la Seu del Baix Penedès de la URV hi estudien uns 350 alumnes dels graus d’Infermeria i d’Educació Infantil, que depenen, respectivament, de la Facultat d’Infermeria i de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia. Creada el 2009, té l’objectiu d’apropar al territori el coneixement i la formació que es genera a la universitat, contribuint d’aquesta manera al seu desenvolupament social i econòmic.

Subscriu-te als butlletins de la URV