04/06/2021

Manel Sanromà i Manola Brunet, Fill Predilecte i Filla Adoptiva de Tarragona

L’Ajuntament de Tarragona ha entregat les distincions de Fill Predilecte de la ciutat a Manel Sanromà, investigador i docent de la URV, i de Filla Adoptiva de la ciutat a Manola Brunet, que ha estat directora del Grup de Recerca del Canvi Climàtic de la URV

Distincions de Fill predilecte i Filla Adoptiva de la ciutat de Tarragona 2021

L’Ajuntament de Tarragona ha entregat les distincions de Fill Predilecte de la ciutat a Manel Sanromà i de Filla Adoptiva de la ciutat a Manola Brunet, en un acte que va tenir lloc ahir dijous al  Fòrum de la Colònia, presidit per l’alcalde Pau Ricomà i els tinents d’alcalde Manel Castaño i Xavier Puig, i on també va assistir la rectora de la URV, María José Figueras.

Manel Sanromà és astrofísic i professor de Matemàtica Aplicada de la URV. Es va doctorar als Estats Units i, posteriorment, va exercir la docència en diverses universitats catalanes. La seva carrera s’ha centrat especialment en tecnologies de la informació: va crear TINET i va participar en la posada en marxa de la UOC; ha estat el fundador i director de l’Administració Oberta de Catalunya (AOC), del Domini.CAT i primer president de la Fundació puntCAT; ha estat membre del Board of Trustees de la Internet Society, societat de la qual en va ser el director del capítol català; i ha treballat a l’Aràbia Saudí en el projecte Neom, que té com a objectiu la creació d’un nou país enmig del desert.

Manola Brunet India és directora des de la seva creació del Centre pel Canvi Climàtic (C3) que té la seva seu al campus Terres de l’Ebre i té com a base el grup de recerca en Canvi Climàtic de la URV, que Brunet ha dirigit des de 1995 fins al 2008. És una científica climatòloga, referent estatal en matèria de canvi climàtic, en concret, en les àrees de la reconstrucció instrumental i anàlisi del clima. Des del 2018 presideix la Comissió de Climatologia de l’Organització Meteorològica Mundial, essent la primera dona que ocupa aquest càrrec. És doctora en Geografia i Història per la Universitat de Barcelona i ha exercit de docent a la URV des de 1982, quan la Rovira i Virgili encara era part de la Universitat de Barcelona.