11/01/2024

Marina Mosquera Martínez, nova directora de l’IPHES-CERCA

La investigadora del Departament d'Història i Història de l'Art de la URV, substitueix en el càrrec Robert Sala i Ramos, que ha estat durant els últims vuit anys al capdavant de la institució

Marina Mosquera

El patronat de l’Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES) ha nomenat Marina Mosquera Martínez nova directora del centre, en una reunió en la qual van participar, com a patrons de l’Institut, representants del Departament de Recerca i Universitats, de l’Ajuntament de Tarragona i de la Universitat Rovira i Virgili (URV). Mosquera, que és professora i investigadora del Departament d’Història i Història de l’Art de la URV i investigadora associada al propi IPHES des dels seus inicis, és doctora en Història, amb més d’una setantena de publicacions especialitzades en les primeres ocupacions del subcontinent europeu, tecnologia i comportament, i l’evolució de la cognició i l’origen del comportament tecnològic a través de l’etoprimatologia.

El nomenament s’ha produït després d’un procés de selecció internacional coordinat per la Institució CERCA, i amb la participació del Consell Científic Assessor Extern de l’IPHES-CERCA. Marina Mosquera serà la tercera directora del centre, succeint a Robert Sala i Ramos, que ha esgotat el seu mandat i es mantindrà com a investigador adscrit a l’IPHES-CERCA i a Eudald Carbonell, que va ser el director fundador.

Isabel Cáceres és la nova cap de recerca de l'IPHES.
Isabel Cáceres és la nova cap de recerca de l’IPHES.

Mosquera dirigirà l’IPHES-CERCA juntament amb Isabel Cáceres, també professora de la URV i investigadora del propi centre, la qual desenvoluparà les tasques de Cap de Recerca.

L’Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social, creat el 2004 per la Generalitat de Catalunya i la Universitat Rovira i Virgili, forma part de la Institució CERCA i, impulsa i desplega accions de recerca, transferència, formació i socialització del coneixement, per proporcionar a la societat els elements d’anàlisi en els diferents camps de la ciència (humanitats i ciències socials, però també geociències i biociències) per aplicar-los a l’estudi de l’evolució humana i social. El seu objectiu principal és promoure el coneixement tant de les espècies humanes antigues com dels éssers humans actuals. Mosquera serà una de les quatre dones directores dels 41 Centres de Recerca CERCA de Catalunya.