20/07/2023
Millores i novetats del curs 23-24 del Campus Virtual de la URV
La nova versió de Moodle 4.1 inclou una interfície nova i millorada, entre d’altres noves opcions per a una millor experiència d'aprenentatge en línia
La nova versió de Moodle 4.1 inclou una interfície nova i millorada, entre d’altres noves opcions per a una millor experiència d'aprenentatge en línia
La nova versió Moodle 4.1 inclou una interfície renovada que ofereix una experiència més neta i minimalista, amb una nova iconografia i una navegació contextual que facilita la tasca dels docents i permet als estudiants centrar-se en els continguts i les activitats d’aprenentatge.
Una de les principals novetats és la nova pàgina d’inici que es mostra als usuaris després de validar-se al Campus Virtual. Aquesta pàgina, anomenada “Planificació”, ofereix una cronologia de les pròximes activitats a realitzar, aules visitades recentment i un calendari mensual. Els blocs laterals es troben ocults per defecte per millorar la visualització dels elements centrals de la finestra.
També s’ha millorat la navegació dins de les aules virtuals. La part central de l’aula mostra ara tots els recursos i activitats organitzats en seccions que es poden contraure o expandir. A més de l’actualització de la interfície, s’ha incorporat un nou editor de text anomenat TinyMCE. Aquest editor ofereix una experiència d’edició similar als processadors de text tradicionals amb una gran quantitat d’opcions a través de menús desplegables, facilitant l’edició de textos dins de les aules virtuals.
Pel que fa a les tasques pròpies dels docents, tindran la possibilitat de moure continguts a través de l’índex del curs de manera més àgil, així com arrossegar continguts directament des de la plana central a una secció concreta de l’índex. Això inclou la possibilitat de moure seccions senceres. També es poden crear seccions, organitzant els materials d’aprenentatge en una estructura més lògica i accessible. Això facilita la navegació dels estudiants pel curs i els permetrà trobar ràpidament el que necessiten.
Una altra millora rellevant tant pel docent com per a l’estudiant és l’ampliació de les opcions de notificació. Amb aquesta actualització, s’incorporen avisos i recordatoris personalitzats sobre tasques pendents, fòrums de debat i altres activitats rellevants del curs.
A l’apartat de qualificacions s’adopta un nou format de navegació amb el que es podrà col·lapsar o expandir les categories del llibre de qualificacions a la vista de l’Informe d’usuari. Pel que fa a les activitats, a la “tasca” es podrà habilitar un temps límit en què els alumnes han de lliurar la tramesa, i el nou camp d’instruccions de l’activitat, només és visible en el moment en què l’estudiant fa l’acció de trametre la tasca. Aquest aspecte pot ser útil per a fer proves a través del Campus Virtual.
Per altra banda, a les activitats H5P s’incorporen dues noves activitats, una és el “Course presentation” que permet crear presentacions amb diapositives multimèdia, text i molts tipus diferents d’interaccions, com ara resums interactius, preguntes d’opció múltiple i vídeos interactius. I l’activitat “Documentation tool” que permet documentar el seguiment d’activitats o projectes on els alumnes han de fer diverses accions per aconseguir els objectius d’aprenentatge.
Per conèixer amb més detall aquestes i altres de les novetats que incorpora la nova versió del Campus Virtual es pot visitar el següent enllaç: Millores i novetats del Moodle 4.1. També, es pot consultar la pàgina web del Servei de Recursos Educatius (SREd) on hi ha informació relacionada amb e-Learning, Accessibilitat Digital, Campus Virtual i formacions, entre altres.