12/09/2023

Minut de silenci de la comunitat URV per les víctimes del terratrèmol del Marroc i del cicló Daniel a Líbia

La comunitat universitària s'ofereix per col·laborar amb les universitats dels dos països africans i mostra la solidaritat amb la comunitat del Marroc a Catalunya

Minut de silenci al vestíbul del Campus Terres de l'Ebre per les víctimes del terratrèmol del Marroc i del cicló de Líbia.

El personal i estudiants de la Universitat Rovira i Virgili han fet un minut de silenci aquest dimarts 12 de setembre a la porta dels centres i edificis com a mostra de condol per les víctimes del terratrèmol del Marroc i per les víctimes de Líbia a causa d’un cicló.

El terratrèmol de magnitud 7 en l’escala Richter, que va sacsejar una part important del territori marroquí el dissabte 9 de setembre, s’ha cobrat 2.862 víctimes mortals i 2.562 ferits, segons les dades que el ministeri de l’Interior del Marroc ha donat a primera hora del matí del 12 de setembre.

A aquestes víctimes, cal sumar-hi les d’un altre país africà, Líbia. El cicló Daniel ha provocat almenys 2.000 morts, segons les dades facilitades per un portaveu militar aquest 11 de setembre, a més de milers de desapareguts.

Minut de silenci davant del rectorat per les víctimes del terratrèmol del Marroc i del cicló de Líbia.

L’Associació Catalana d’Universitats Públiques va emetre diumenge 10 de setembre un comunicat de solidaritat amb el poble marroquí:

“El conjunt d’universitats agrupades a l’Associació Catalana d’Universitats Públiques lamentem profundament la tràgica situació del poble marroquí derivada del terratrèmol i mostrem el nostre condol a totes les víctimes i els seus familiars.

Manifestem la nostra plena solidaritat amb el poble marroquí i amb la comunitat del Marroc a Catalunya i oferim la col·laboració a les autoritats marroquines en tot allò que sigui possible i de forma especial mitjançant la cooperació amb les comunitats universitàries del país i la Conferència de Presidents d’Universitats del Marroc.”