07/05/2024

La URV implementa un nou model per desenvolupar la carrera professional dels graduats i graduades

Posa eines i tallers a l'abast de l'estudiantat perquè estableixin els seus objectius professionals, adquireixin les habilitats necessàries, utilitzin els canals de recerca de feina i estableixin contactes amb les empreses

Speed Networking a l'ETSE i l'ETSEQ, en què estudiants i empreses estableixen contactes.

El nivell alt d’ocupació assolit pels graduats de la URV els darrers anys i els perfils dels llocs de treball que ocupen han estat el detonant per fer un pas més en el model d’orientació professional que la Universitat havia implementat. El canvi permet incidir en l’ocupació, com fins ara, però se centra especialment en el potencial de la carrera professional de l’estudiantat, afavorint que tingui una actitud més proactiva en el disseny i posada en marxa del seu projecte professional a partir de diferents eines i tallers.

Aquest nou model propi, Fem carrera!, no només proporciona eines als i les estudiants, i també al col·lectiu Alumni, sinó que dona un nou espai a les empreses perquè facin propostes de valor directament als estudiants dels darrers cursos de grau, de màster i de doctorat. D’aquesta manera les organitzacions poden atraure el talent d’acord amb les seves expectatives i mostrar el potencial per a una carrera professional.

Eines i tallers a l’abast de l’estudiantat

Fem carrera! posa a l’abast de l’estudiantat recursos en diferents àmbits: l’orientació professional, la recerca de feina, l’adquisició de competències professionals, l’accés a oportunitats professionals i les trobades amb empreses.

En l’àmbit de l’orientació professional, l’objectiu és que l’alumnat elabori el projecte professional, per la qual cosa la Universitat ofereix tallers d’autoconeixement, d’identificació dels objectius professionals i d’elaboració d’un pla d’acció, així com sessions amb l’orientadora de la Universitat.

En l’àmbit de la recerca de feina, s’organitzen tallers per a l’elaboració de currículums i cartes de motivació, sobre com extreure tot el profit de la xarxa LinkedIn, com construir la marca personal i conèixer l’empremta digital. Des de l’Oficina de l’Estudiant, a més, s’ofereix atenció personalitzada i es gestiona el Portal d’Ocupació URV, on s’hi poden trobar ofertes de feina adreçades específicament a estudiantat i Alumni.

Pel que fa a les competències professionals, en els tallers que ofereix la Universtat, professionals de la URV i externs treballen específicament amb l’estudiantat el treball col·laboratiu, l’assertivitat, el lideratge en l’era digital i la iniciativa, com a habilitats transversals. I pel que fa a les oportuniatats professionals, els estudiants tenen accés a la informació sobre convocatòries, beques i esdeveniments relacionats amb l’ocupació.

Trobades amb empreses
Speed Networking a l’ETSE i l’ETSEQ, en què estudiants i empreses estableixen contactes.

Tant per treballar una xarxa de contactes professionals per part de l’estudiantat, com perquè les empreses puguin trobar les persones més adequades per als perfils que busquen, la URV ha reconvertit les fires de l’ocupació per fomentar un altre tipus d’interacció entre els mateixos estudiants i graduats i les empreses però també amb el professorat. Així, s’organitzen esdeveniments que promouen una col·laboració més estreta entre empreses i professorat i, alhora, que aquestes empreses puguin atreure talent més basat en propostes de valor per als estudiants, a qui se’ls mostra el potencial per a una carrera professional a l’organització.

És el cas de l’Speed Networking que aquesta setmana s’està fent al campus Sescelades de Tarragona amb l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria i l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química. Durant quatre dies, cinquanta empreses es donen a conèixer als estudiants dels darrers cursos de grau, de màster i de doctorat amb presentacions breus a l’inici del matí en què expliquen el seu projecte, els perfils que cerquen i les oportunitats professionals que ofereixen. A continuació, durant més de tres hores, els estudiants poden trobar-se amb el personal de les empreses que més s’ajusten a les seves expectatives de carrera professional per trobar les oportunitats laborals que desitgen.

En finalitzar cada jornada, els representants de les empreses i de l’equip de direcció de les escoles d’enginyeria es troben per analitzar oportunitats de col·laboració i potenciar les relacions amb l’entorn empresarial. Aquests esdeveniments es repetiran properament amb altres sectors i centres de la URV, com ara la Facultat d’Infermeria.

A més de les trobades que permeten tenir una xarxa de contactes, el nou model d’orientació i carrera professional de la URV, Fem carrera!, incorpora també l’aprenentatge vivencial a través de les pràctiques externes.

Tots els tallers i activitats es poden trobar a l’agenda del web d’Ocupació i Alumni.