18/02/2026

Inaugurades les obres que han permès guanyar espai i recursos per a la docència a la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut

S’han creat dos laboratoris nous, amb el mobiliari i l’equipament docent necessaris, a més d’una sala polivalent, i s’han adquirit dos simuladors de laparoscòpia

Un moment de la visita d'aquest dijous a un dels nous laboratoris de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut.

La Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la Universitat Rovira i Virgili ha guanyat en espai i en equipaments per a la docència i les pràctiques de l’estudiantat. Les obres de reforma, inaugurades aquest dimecres, han consistit en la creació de dos laboratoris, equipats amb el mobiliari i els recursos necessaris, i una sala polivalent, a més de l’ampliació de l’aula d’informàtica. També s’han adquirit dos aparells per a l’aprenentatge de la laparoscòpia a través de la simulació.

Totes les actuacions han tingut un cost de 834.000 euros, finançats a través de la subvenció, concedida pel Ministeri de Sanitat mitjançant el Reial Decret 698/2023, de 25 de juliol, pel que es regula la concessió directa de subvencions a universitats públiques per al finançament del increment de places de Grau en Medicina (de 125 a 137) i les inversions destinades a millorar la qualitat docent.

El rector de la URV, Josep Pallarès, ha afirmat que, amb l’increment de places, era necessari que l’estudiantat disposés de les millors condicions possibles per tal que la docència sigui de qualitat, “amb instal·lacions àmplies i adequades a les necessitats actuals”. Per la seva banda, la subdelegada del govern espanyol a Tarragona, Elisabet Romero, ha assegurat que el fet que la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la URV tingui més places i, en consonància, unes millors instal·lacions i uns equipaments més moderns és una gran notícia per al territori, ja que possibilita que el jovent que vulgui estudiar el grau en Medicina tingui més incentius per quedar-s’hi.

Les actuacions han tingut lloc als edificis 0 i 3. Al primer, s’ha enderrocat l’estabulari existent per convertir l’espai resultant en dos laboratoris destinats a la docència, de 96 m2 cadascun i amb una capacitat per a 19 estudiants. Aquests dos nous laboratoris, que s’han proveït també del mobiliari i l’equipament docent necessaris, substitueixen els que estaven ubicats als espais de la planta soterrani de l’edifici 3.

L’aula d’informàtica ampliada, situada a la planta soterrani de la Facultat.

I, justament al soterrani de l’edifici 3, i lligada a la reforma de l’edifici 0, s’ha ampliat i adequat l’actual aula d’informàtica per guanyar una superfície de fins a 86 m2. A més, s’ha enderrocat un laboratori per convertir-lo en una aula polivalent de 48 mi una capacitat per a 32 estudiants, que també s’ha proveït amb el mobiliari corresponent.

El cost de les obres ha estat de 319.000 euros, i la durada dels treballs ha estat de gairebé cinc mesos, per la dificultat de compatibilitzar-les amb l’activitat de l’edifici. El mobiliari i l’equipament tècnic dels laboratoris té un cost de 137.000 euros. La gestió dels projectes i les obres ha anat a càrrec del Servei d’Infraestructures de la URV.

Un dels dos aparells de simulació de laparoscòpia.

Pel que fa als dos aparells de simulació, de Laerdal Medical i que tenen un cost conjunt de 225.000 euros, es tracta de dispositius avançats d’entrenament en laparoscòpia que faciliten l’aprenentatge de les habilitats quirúrgiques en mòduls físics i amb procediments simulats en realitat virtual, i equipats amb funcionalitats d’anàlisi automatitzada. Estan situats a les unitats docents de la facultat, on l’estudiantat realitza les pràctiques.

Nous mòduls biofílics de benestar

D’altra banda, en el marc d’una acció vinculada als Pressupostos Participatius de la Universitat i coordinada amb el desplegament dels mòduls de benestar impulsats per l’Àrea de Medi Ambient i Sostenibilitat de l’Oficina d’Igualtat i Compromís Social, la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut disposa a partir d’ara de nous mòduls biofílics. Aquests elements combinen espais per seure amb jardineres integrades i també s’han presentat aquest dimecres.

Print Friendly, PDF & Email
Subscriu-te als butlletins de la URV

Comenta

*