29/08/2022

Les veus femenines de l’Orfeó de la URV s’integren a l’espectacle inaugural del Festival Internacional de Teatre de Tarragona

Acompanyen les coreògrafes i ballarines Sol Picó, Natsuki i Charlotta Öfverholm a Titanas, el arte del encuentro

Sopranos i contralts de l'Orfeó de la URV en un dels assaigs de l'espectacle Titanas, el arte del encuentro. FOTO: Albert Rué.

Titanas, el arte del encuentro és l’espectacle d’obertura del Festival Internacional de Teatre de Tarragona (FITT) que arriba el dimecres 31 d’agost de la mà de Sol Picó, coreògrafa i ballarina, junt amb les també coreògrafes i ballarines Anna Ventura ‘Natsuki’ i Charlotta Öfverholm. Per primera vegada, l’Orfeó de la URV participa en una proposta de dansa i és part integral de l’escena amb les tres protagonistes.

Amb música de Judit Farrés, l’espectacle presenta un univers utòpic protagonitzat per una tríada de deesses guerreres i poderoses sense normes ni arquetips. Un cor de dotze dones de l’Orfeó de la Universitat, sis sopranos i sis contralts, les acompanyen en aquest periple en què mantenen un diàleg entre les diferents identitats que lluiten al seu interior i que fa confluir els diferents estils de les tres reconegudes coreògrafes.

La formació musical de la URV participa de manera integral en l’espectacle, explica la directora Núria Giménez, que no va dubtar en entomar el repte quan li ho van proposar. El treball ha estat intens i a la vegada diferent a l’habitual perquè no només han hagut de treballar la veu sinó també el cos. Després d’aprendre bé les partitures i fer el treball de memòria, han ajuntat el moviment i la veu als assaigs intensius amb Sol Picó, perquè les cantaires formen part de la coreografia de les tres titanes protagonistes.

Les veus femenines de l’Orfeó de la URV amb la coreògrafa Sol Picó durant un dels assaigs de l’espectacle Titanas, el arte del encuentro. FOTO: Albert Rué.

El cor serà present a l’escenari en cinc ocasions diferents, interpretant cinc peces també molt diferents entre elles: des de la presentació, que expressa de manera molt gràfica la foscor, passant per una cançó a capella, gairebé parlada; una peça melòdica que recorda una cançó de bressol; un mantra amb base musical canviant, i una cinquena peça en què les cantaires actuen de suport de les ballarines.

“Ha estat una ocasió molt bonica per fer coses diferents”, detalla la directora de l’Orfeó. Per a la formació coral, participar en un espectacle de dansa li ha permès treballar la veu de forma diferent, integrar el cos i el moviment en el treball i aprendre d’una coreògrafa amb la solvència artística de Sol Picó.

Més informació i compra d’entrades al web del FITT.

Print Friendly, PDF & Email

Comenta

*