21/10/2025

Supersticions i creences centren la tretzena edició de “La ciutat a cau d’orella”

El cicle d’activitats gratuïtes, que compta amb la participació del Departament de Filologia Catalana, ofereix 12+1 propostes del 24 d’octubre al 16 de novembre

La ciutat de Tarragona torna a omplir-se de veus i històries a cau d’orella. Del 24 d’octubre al 16 de novembre torna el cicle “La ciutat a cau d’orella”. La temàtica d’enguany respon a l’edició que celebra, la tretzena, posant el focus en les creences, supersticions i remeis populars.

El cicle està impulsat pel Servei Municipal de Joventut amb la Conselleria de Cultura (Casa de les Lletres i Biblioteca Pepita Ferrer), l’Escola de Lletres de Tarragona, la Biblioteca Pública de Tarragona i la Universitat Rovira i Virgili (URV).

Presentació de “La ciutat a cau d’orella”. D’esquerra a dreta: Emili Samper, director del Departament de Filologia Catalana de la URV; Ingrid Ventura, de l’Escola de Lletres; Guillermo García de Castro, conseller de Joventut, i Imma Pujol, de la Biblioteca Pública de Tarragona. Foto: JC Borrachero.

Segons ha assegurat el conseller de Joventut, Guillermo García de Castro, en aquesta edició es descobrirà com supersticions i rituals populars han anat teixint pors i creences al llarg del temps, arribant fins a les generacions més joves. “En aquesta edició juguem amb el llenguatge de la superstició per aprendre i compartir coneixement des de la cultura popular fins a la recerca acadèmica”, ha explicat García de Castro.

La programació ofereix tretze propostes entre tallers, rutes, converses, aparadors literaris, contes i experiències a la natura i obre diàlegs entre patrimoni immaterial, humanitats i mirada jove, tot adreçat a joves a partir de 12 anys. Com és habitual, en la programació hi participen diverses entitats de la ciutat, equipaments culturals i persones expertes del territori.

Des del Departament de Filologia Catalana s’ofereix l’activitat “En què creien els antics? Supersticions i creences a la Grècia antiga i al món romà”, amb la participació dels professors Jesús Carruesco, Diana Gorostidi i Pau Sabaté. Es tracta d’una activitat doble, adreçada als estudiants de BAT al matí (amb inscripció) i al públic en general a la tarda.

Totes les activitats són gratuïtes i algunes requereixen inscripció prèvia. Les inscripcions i el programa complet, a tarragonajove.org

Print Friendly, PDF & Email
Subscriu-te als butlletins de la URV

Comenta

*