04/07/2024

Un espai virtual apropa el sector professional químic i bioquímic als i les estudiants de grau

S’ha posat a disposició de la comunitat d’estudiants vinculada als graus de la Facultat de Química a través de l’apartat "Empreses del territori" del Campus Virtual

Empresa química. FOTO: Flickr, Jorge Franganillo.

Facilitar el contacte dels i de les estudiants de grau amb el món productiu i de recerca dels sectors químic i bioquímic és molt important per al seu futur professional. Per això, el Deganat de la Facultat de Química ha creat i posat a disposició de tots els matriculats en ensenyaments de grau l’apartat d’accés obert EMPRESES DEL TERRITORI, que forma part de l’espai “AULA GENERAL. Facultat de Química” del Campus Virtual. L’objectiu és que estudiants de tots els cursos de grau puguin cercar empreses ubicades al territori, en especial aquelles de l’entorn de Tarragona.

A dia d’avui, s’han compilat més de 130 ubicacions en aquest espai. Un nombre tan elevat inclou gran varietat de sectors on, per descomptat, hi apareixen grans empreses multinacionals del sector petroquímic i energètic, però també empreses mitjanes i petites amb un àmbit productiu més específic, com l’alimentari o el cosmètic, passant per l’anàlisi d’aigües o aliments. A més, també s’han tingut en compte institucions de recerca públiques ubicades a l’entorn de la Universitat Rovira i Virgili.

L’eina central de l’espai és un mapa interactiu Google Maps, dintre del qual es pot navegar i fer zoom per a que cada estudiant pugui inspeccionar amb detall totes les àrees del territori, i centrar-se en les que més l’interessin, sobretot quan la concentració d’empreses és molt gran, com és el cas dels polígons industrials nord i sud de Tarragona. El mapa proporciona automàticament la localització geogràfica i el link web de cada empresa, és a dir, un primer accés directe i senzill al món professional. A banda del mapa interactiu, l’espai disposa d’una imatge fixa del mapa i d’un llistat complet de les ubicacions industrials amb format text.

Els responsables d’aquest espai han volgut dotar d’altres eines a aquest espai. S’ha inclòs una enquesta anònima, amb set preguntes multi-resposta i una d’oberta, que pot donar informació del grau de coneixement que tenen els estudiants, i de com interactuen amb les empreses del sector químic i bioquímic, les possibles dificultats per a trobar i identificar empreses, etc. Finalment, s’ha posat a disposició dels usuaris un fòrum obert on proposar i/o respondre sobre temes relacionats amb el sector industrial, aportar experiències o informacions, resoldre dubtes, etc.

Aquest espai és dinàmic, ja que estarà en constant revisió per part dels responsables. S’hi afegiran noves empreses, si s’escau, i també es consultarà periòdicament la informació facilitada per l’enquesta i pel fòrum obert amb l’objectiu d’enriquir l’espai i, fins i tot, afegir-hi eines per a donar més flexibilitat al procés de cerca i contacte amb el món professional.