15/09/2025

Un projecte sobre benestar emocional al món dels castells s’endú el quart ajut CEPAC-Càtedra URV per a l’Estudi del Fet Casteller

La proposta de Psicosport, que disposa de quinze mesos per desenvolupar-la, és un protocol d’actuació, amb aplicabilitat pràctica i material útil, per gestionar la salut mental dels castellers

El projecte titulat “Rendiment i benestar psicoemocional en el món casteller: protocol d’actuació per a la prevenció i gestió de la salut mental en colles castelleres”, plantejat per l’empresa especialitzada Psicosport, s’ha endut el quart ajut de recerca de temàtica castellera concedit pel Centre de Prospectiva i Anàlisi dels Castells (CEPAC) i la Càtedra URV per a l’Estudi del Fet Casteller.

El jurat ha destacat que el projecte escollit és una iniciativa d’un “equip potent que planteja una proposta d’aplicabilitat pràctica que inclou la creació de material útil per a qualsevol colla”.

Psicosport és una empresa especialitzada en serveis de psicologia aplicada al món de l’esport amb seus a Barcelona, Tarragona i Andorra. Disposaran de quinze mesos per desenvolupar el projecte per al qual han rebut l’ajut, amb una dotació de 8.000 euros. De fet, aquesta quarta convocatòria de l’ajut estava dedicada a “definir protocols per a prevenir i actuar en la cura de la gestió psicològica i/o la salut mental dels diversos integrants de les colles castelleres”.

Val la pena destacar que es van rebre fins a vuit propostes diferents que van ser valorades per un jurat composat per Alba Galan, membre de la junta del CEPAC, per delegació del seu president; Marta Calull, com a directora de la Càtedra URV per a l’Estudi del Fet Casteller; Lara Santana, com a representant de la junta de la Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya; Jaume Rosset, investigador coneixedor del fet casteller designat per la junta del CEPAC; i Marina Martín, investigadora i personal docent de la URV. Guillermo Soler, secretari de la junta del CEPAC, actua com a secretari del jurat, amb veu però sense vot.

L’Ajut CEPAC-Càtedra URV és un projecte de recerca que es convoca cada dos anys i que compta amb el suport econòmic de l’ajuntament de Tarragona mitjançant la Biennal del Concurs de Castells.

Print Friendly, PDF & Email
Subscriu-te als butlletins de la URV

Comenta

*