12/09/2019

La URV, al top 501-600 del món als rànquings “Times Higher Education” i al de Xangai

En l'edició d'aquest any dels dos rànquings la Universitat està classificada en la franja 501-600 i s’hi posiciona com la quarta universitat catalana

“Times Higher Education” (THE) ha presentat aquest dimecres, 11 de setembre, els resultats del World University Rankings 2020 que avalua les 1.396 millors universitats del món. En aquesta edició del rànquing, la URV s’ha situat en l’interval 501-600 de la llista.

La URV ha millorat la seva puntuació en les àrees de recerca, en internacionalització i en transferència. La millor puntuació es troba de nou en les citacions -l’impacte de les publicacions dels investigadors- en què ha obtingut 67,6 punts. Aquí s’examina la influència de les investigacions calculant els cops que el treball publicat d’una universitat és citat pels altres investigadors, a nivell mundial.

La URV se situa al setè lloc de les 45 universitats de l’Estat que hi apareixen, a la mateixa posició que la UOC i la Complutense de Madrid. Les tres es troben entre les posicions 501-600 del món. Tres universitats catalanes encapçalen la llista de les millors universitats de l’Estat: la Universitat Pompeu Fabra (143), la Universitat Autònoma de Barcelona (154) i la Universitat de Barcelona (201-250). Amb la UOC, comparteix la quarta posició de les universitats catalanes.

L’edició 2020 del rànquing mostra, de nou, el domini de les universitats britàniques i nord-americanes. Les cinc primeres posicions del món les ocupen Oxford, l’Institut de Tecnologia de Califòrnia, Cambridge, Stanford i el MIT. En aquest rànquing hi són representats 92 països.

Millora de posicions al rànquing de Xangai

En l’edició 2019 del Rànquing Acadèmic de les Universitats del Món (ARWU), feta pública el mes d’agost, la URV apareix en la franja 501-600 de les 1.000 millors universitats del món. En aquesta edició del rànquing, encapçalat per les universitats de Harvard, Stanford  i Cambridge, la URV ha millorat la posició de l’any passat, en què es trobava a la franja 707-800.

L’avenç de posicions ve donat per la millora de la puntuació obtinguda en els indicadors que s’avaluen: Highly Cited Researchers, articles publicats a Nature i Science, publicacions indexades a Web of Science, i, en l’indicador de rendiment. En aquest indicador la URV se situa en la 3a posició de les universitats espanyoles, darrere la Universitat Pompeu Fabra i la Universitat Autonòma de Barcelona .

Globalment, la URV se situa en el catorzè lloc de les 38 universitats de l’Estat que hi apareixen, a la mateixa posició que la Politècnica de Madrid, la Jaume I i la de Santiago de Compostela. Pel que fa a Catalunya, la URV és la quarta universitat per darrere la UB (151-200), la UAB (201-300) i la UPF (301-400).