25/06/2024

V Jornada de tancament del projecte Inspira STEAM Tarragona 2023-24

El passat 12 de juny es va celebrar l'acte de cloenda d'aquesta iniciativa que busca fomentar les vocacions científiques i tecnològiques entre escolars tarragonins, especialment entre les noies

Cristina Urbina a Inspira Tarragona 23-24

El 12 de juny passat va tenir lloc la jornada de tancament del projecte Inspira STEAM Tarragona 2023-24,una iniciativa coordinada des de la Universitat Rovira i Virgili que fomenta les vocacions científiques i tecnològiques entre els escolars tarragonins, sobretot les nenes.

El projecte, que té el suport del teixit empresarial i social del territori, es basa en les accions de sensibilització, orientació i divulgació que fan de manera voluntària mentores i mentors, professionals del sector dels STEAM (vinculats, per tant, a la ciència, la tecnologia, l’enginyeria, les arts i les matemàtiques), per posar en valor la feina de les científiques, fomentar l’interès de les nenes cap a aquestes disciplines i aconseguir, així, normalitzar la presència femenina en uns àmbits en què encara n’hi ha dèficit. El projecte, liderat a nivell estatal per la Universitat de Deusto, està coordinat a Tarragona per Cristina Urbina, professora del departament d’Enginyeria Mecànica de la URV.

Jornada Inspira Tarragona 23-24

La jornada de tancament d’aquesta V edició del projecte va reunir representants de les empreses col·laboradores i dels centres educatius que hi han participat. La sessió va obrir amb unes paraules de benvinguda a càrrec de Mª Luz Guènaga, coordinadora estatal del programa, i de Carme Garcia Yeste, comissionada URV de Relacions amb el Departament d’Ensenyament i col·laboradora de la iniciativa. També van tenir lloc ponències a càrrec de Laura Amenós, Jr. HR Business Partner, (Kellanova), Montserrat Martinez, Technology Area Manager (Essity), Sonia Jimenez, del CEIP Pràctiques i Ramon Alonso, presentant l’evolució del programa Inspira a DOW, 5 anys de col·laboració.

Cristina Urbina, coordinadora del node de Tarragona, va fer un resum d’aquest darrer any de programa, que ha comptat amb la participació de 29 escoles de la demarcació de Tarragona, 123 mentores i hi han participat 1.636 nenes i nenes.

Les empreses patrocinadores i col·laboradores de Inspira Tarragona

La jornada també va servir per agrair les empreses i entitats patrocinadores i col·laboradores que aquest curs han ajudat al desemvolupament i execució del programa Inspira Tarragona: Dow, Essity, URV, Watson-Marlow, Consell Social de la URV, Repsol, Elix Polímers, Cargill, Diputació de Tarragona, Kellanova, DuPont Water Solutions, Alifarma, Pla Educatiu d’entorn de Reus, IPHES, ICIQ, Technip, Inentum i Ctaima.