23/01/2020

El nou calendari de l’Observatori de la Igualtat reivindica les contribucions de les dones als estudis sobre el llenguatge

Dones lingüistes també posa en valor el caràcter científic de la lingüística

Calendari "Dones lingüistes 2020", editat per l'Observatori de la Igualtat, el Departament de Filologies Romàniques i la Facultat de Lletres.

La URV, a través de l’Observatori de la Igualtat, edita anualment el calendari de dones científiques per fer visible les aportacions rellevants de les dones, moltes d’elles pioneres, en diferents àmbits. Aquest 2020 les protagonistes són les lingüistes i les seves contribucions als estudis sobre el llenguatge.

Cada mes és protagonitzat per una lingüista que ha destacat a partir del segle XX en diferents àmbits d’aquesta ciència i en diferents àrees geogràfiques. Precisament la consideració de ciència és el que també es reivindica amb la publicació del calendari, que en aquesta edició ha comptat amb la col·laboració del professorat del Departament de Filologies Romàniques en la documentació i edició dels textos.

Alguns dels noms que protagonitzen el calendari Dones lingüistes 2020 són María Juana Moliner Ruiz, autora del Diccionario de uso del español, considerat una obra imprescindible per a traductors i escriptors; Carol Doris Chomsky (Schatz), lingüista i pedagoga americana que va investigar sobre l’adquisició del llenguatge, i Robin Tolmach Lakoff, professora emèrita de la Universitat de Califòrnia, pionera en l’estudi del llenguatge de les dones.

Els membres de la Comunitat URV poden obtenir el calendari a l’oficina de l’Observatori de la Igualtat, ubicada al campus Catalunya, o enviant un correu a observatori.igualtat@urv.cat.