06/07/2015

Constituït el Consell Assessor de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química

El Consell Assessor està format per disset membres, principalment de sectors relacionats amb els ensenyaments de l'Escola, que són les enginyeries química, mecànica i agroalimentària. Són representants d'empreses, de col·legis professionals, d'institucions polítiques i d'equipaments del territori. La reunió constitutiva i primera sessió de treball ha tingut lloc el dijous, 2 de juliol

Els membres del Consell Assessor han visitat l'ETSEQ.

El director de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ) va encarregar el professor de l’Escola i exrector de la URV, Francesc Xavier  Grau, la tasca de constituir el Consell Assessor. Segons l’Estatut de la URV, els consells assessors dels centres són òrgans consultius i formats per persones externes a la Universitat.

La meitat de membres del Consell de l’ETSEQ són antics alumnes, fet que comporta un lligam més estret i una més fàcil identificació amb la tasca que han assumit. Els membres són: Antoni Aldecoa (Schwartz-Hautmont), Marta Bellobí (GRINIUM), Joan Josep Colina (Indústries Teixidó), Santiago Crivillé (Consejo de Colegios de Ingenieros Técnicos Industriales), Marc Fargas (ERCROS), Josep Andreu (Port de Tarragona), Bárbara Garcia (DSM), Carles Grasas  (Applus+IDIADA), Andrew Gum (DSM Nutritional Products), Jesús Loma-Ossorio (BAYER), Josep Maria Cruset (Ajuntament de Riudoms i  Diputació de Tarragona), Maria Más  (Repsol), Antoni Mata (SCA), Josep Moragas (UNIÓ – Corporació Alimentària, (AINS) Associació d’Empreses Innovadores en Nutrició i Salut), Juan Carlos Olucha (BASF), Aleksandra Rozek (Barry Callebaut Belgium) i Felip Vidiella Salvadó (Dow Chemical). Per part de l’Escola, en són membres Josep Bonet (director), Josep Font (director del Departament d’Enginyeria Química), Manel Vallès (director del Departament d’Enginyeria Mecànica) i Francesc Xavier Grau (professor i president del Consell Assessor).

Els assistent han fet un recorregut per les instal·lacions del centre.

A la primera reunió, que ha registrat una gran assistència, s’ha establert la missió del Consell, s’ha constituït i el director Josep Bonet ha exposat el posicionament estratègic de l’Escola i la situació actual i el futur desitjable. Després els assistents han fet una visita a les instal·lacions, i s’han tornat a reunir després per recollir les impressions i han fet aportacions per a la discussió, sobre l’encaix de la missió del centre en la societat i del seu impacte social.