15/12/2015

El professor i investigador Josep Domingo-Ferrer és nomenat nou director del Pla Serra Húnter

El catedràtic de Ciència de la Computació i investigador ICREA Acadèmia de la URV, Josep Domingo-Ferrer, ha estat nomenat com a nou director acadèmic del Pla Serra Húnter, de captació i retenció de professorat excel·lent amb criteris internacionals per a les universitats catalanes

La candidatura de Domingo-Ferrer ha obtingut el suport explícit de tots els rectors de les universitats catalanes, en el marc de la Junta del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC), celebrada el dilluns, 14 de desembre.

Josep Domingo-Ferrer (Sabadell, 1965) dirigeix la Càtedra UNESCO de Privacitat de Dades. Participa en el projecte Human Brain –en el que treballen centenars de científics de 112 institucions de 24 països– com a membre de l’ELSA (Ethical Legal and Social Aspects Committee).

Com a expert en la privacitat i la seguretat de dades, i concretament en la creació de tecnologies per conciliar seguretat, privacitat i funcionalitat en la societat de la informació, Domingo-Ferrer coordina un dels equips d’investigació punteres sobre seguretat i privacitat: el CONSOLIDER “ARES”.

El nou director del Pla Serra Húnter és membre de l’Academia Europaea des del 2012, any en què també va rebre la medalla Narcís Monturiol al mèrit científic i tecnològic. El 2011 va ser nomenat Fellow de l’Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE). Domingo-Ferrer és autor de 5 patents i de més de 350 publicacions científiques. Així mateix ha presidit 15 conferències internacionals i ha format part dels comitès organitzadors d’altres 220.

El perfil de Domingo-Ferrer és molt adequat per dirigir aquest pla, que preveu incorporar fins el 2020 més de 500 nous professors seleccionats amb criteris d’excel·lència internacional, i que està finançat pel Govern de la Generalitat i el conjunt de les set universitats públiques catalanes (UB, UAB, UPC, UPF, UdL, UdG i URV).