30/09/2015

La Fundació ICIL i la URV col·laboren en el Màster en Direcció d’Operacions Logístiques

S'ha signat un conveni marc de col·laboració entre universitat i fundació, que emmarca les relacions existents i el treball comú en l’organització d'aquest Màster, que ha arribat a la 3ª edició. L'acte de signatura ha tingut lloc el dimecres, 30 de setembre al migdia al Rectorat

A l'esquerra Pedro Roca, president de a Comissió Executiva de l'ICIL i el rector Josep Anton Ferré, en el moment de signar el conveni.

Pedro Roca, president de la Comissió Executiva de l’ICIL, Institut Català de Logística, per un costat, i el rector de la URV Josep Anton Ferré, per l’altre, han signat l’acord marc de col·laboració, que du també la firma de Juan Ramón Rodríguez, president de la Fundació ICIL.

La Fundació ICIL és una fundació privada sense ànim de lucre que té com a finalitat el desenvolupament i la promoció de les activitats logístiques en el sentit més ampli, incloent la formació, el suport logístic a professionals i empreses, i la divulgació i la investigació, per a la millora de la competitivitat empresarial. ICIL, nascuda a Barcelona, és l’entitat líder estatal en el sector.

El conveni, signat per tres anys, fixa entre d’altres aquests objectius: establir un posicionament comú per al desenvolupament d’estratègies per a conèixer i actuar en el mercat formatiu català; preparar i estipular projectes conjunts de formació, innovació i consultoria adreçats a aquest mercat; així com compartir i intercanviar estudis o informacions obtinguts o elaborats per cadascuna de les dues entitats.

Josep Anton Ferré i Pedro Roca, acompanyats de membres de l'ICIL i de la URV.
D’esquerra a dreta, Cèsar Castillo, director general de la Fundación ICIL; Francesc Castells i Josep Enric Mañé, codirectors del màster, Josep Anton Ferré, rector, Pedro Roca, president de la Comissió Executiva de l’ICIL i Xavier Domínguez, director de Desenvolupament de l’ICIL.
El Màster en Direcció d’Operacions Logístiques, una oferta de qualitat per als professionals del territori

La logística d’una empresa engloba la gestió i la planificació de les activitats dels departaments de compres, producció, transport, emmagatzematge, manteniment i distribució. Al proper novembre s’iniciarà la 3ª edició del Màster, organitzat sobre la base de l’activitat logística del port i de les empreses petroquímiques de Tarragona, que fins ara han cursat o estan fent una cinquantena de professionals.

Es tracta d’un programa acadèmic complet en el contingut, de dos cursos de duració, i impartit per una plantilla de 35 professors lligats a l’activitat professional. La Fundació ICIL col·labora en el Màster amb part de la plantilla docent, que aporta un 25% dels continguts del programa. Els directors del Màster són Josep Enric Mañé, consultor en Logística, i Francesc Castells, professor d’Enginyeria Química de la URV.

El programa acadèmic, adreçat tant als professionals en actiu com a estudiants que volen especialitzar-se en logística, inclou visites i pràctiques obligatòries a les empreses. El màster es pot seguir per mòduls: Logística integral, Logística i Mitjans de transport, i Emmagatzematge i distribució.

L’organitzen l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química de la URV i la Fundació URV, amb el patrocini del Port de Tarragona i la Fundació ICIL.

Més informació:

Màster en Direcció d’Operacions Logístiques