13/12/2016

La URV promou la participació de doctors en projectes d’R+D+I empresarial

La finalitat d’aquest programa és facilitar la incorporació de doctors als entorns laborals no acadèmics. De moment s’han contractat tres doctors que desenvoluparan projectes d’R+D+I rellevants per a l’estratègia i competitivitat de les organitzacions de les que formen part, vinculades als àmbits d’especialització del Campus d’Excel·lència Internacional Catalunya Sud (CEICS): química i energia, nutrició i salut, turisme, enologia i patrimoni i cultura

Els tres seleccionats, amb els representants de les empreses i dels departaments de la URV on s'incorporen, junt amb el rector de la URV, Josep Anton Ferré , els vicerectors de Política Científica i de Recerca -Josep Manel Ricart- i de Transferència i Innovació -Miquel Àngel Bové- i el responsable del nou programa, Jordi Cartanyà.

Fins al moment s’han contractat tres doctors i doctores que, durant sis mesos, participaran en projectes d’R+D+I empresarial. Es tracta de doctors titulats per la URV en qualsevol programa de doctorat, que no fa més de tres anys després que han finalitzat la tesi.

El finançament del programa ha estat aconseguit de manera competitiva pel CEICS en la convocatòria de desembre de 2015 realitzada pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esports entre els diferents campus d’excel·lència internacional espanyols. El programa contempla que la universitat pugui contractar joves doctors durant un període de temps determinat per tal que aquests participin en projectes d’R+D+I, en els àmbits d’especialització del CEICS, que siguin d’interès per a la competitivitat empresarial i per la universitat a la vegada que puguin facilitar la incorporació d’aquests doctors al mercat laboral atès les experteses i capacitats aconseguides durant aquesta experiència.

Per desenvolupar el projecte es va posar en marxa un procés públic per detectar propostes d’R+D+I susceptibles de participar en aquesta iniciativa, tenint en compte els interessos de la URV i la dels proposants. Després d’una convocatòria de concurrència competitiva i pública han estat seleccionats els següents projectes. En l’àmbit de la química i l’energia, es durà a terme el projecte “Desenvolupament de nous teixits tècnics d’altes prestacions” a l’empresa: Lenard BCN S.L. que farà la doctora Eszter Bodna; en l’àmbit de nutrició i salut, el projecte d’R+D+I serà la “Posada en funcionament de la plataforma d’eco-toxicitat” de l’empresa Cenavisa, S.L. i que desenvoluparà el doctor Jaume Bordi, i pel que fa a l’àmbit d’enologia el projecte serà el d’“Eliminació selectiva de compostos aromàtics no desitjats en una matriu de vi, fusta, cartró o suro mitjançant biosorbents” de Institut Català del Suro, que tirarà endavant Jordi Lladó.

Aquest dilluns, 12 de desembre, s’ha signat al rectorat de la Universitat Rovira i Virgili el conveni entre el rector de la URV, Josep Anton Ferré, i els responsables de les tres empreses col·laboradores. Els tres doctors han iniciat el seu projecte aquest dimarts, 13 de setembre.