02/05/2016

La URV, sòcia estratègica universitària de Wine Business School

La URV a través de la seva Facultat d'Enologia i amb el suport de la Fundació URV, articularà una formació especialitzada i transversal d'alt nivell que s'impartirà a Wine Business School, a Vilafranca del Penedès. Un conveni marc entre Wine School Foundation i la URV, signat el divendres 29 d'abril, estableix els termes de la col·laboració

L'alcalde Pere Regull (esquerra) i el rector Josep Anton Ferré, amb el president Carles Puigdemont.

L’acte de signatura ha tingut lloc a l’edifici de l’antiga Estació Enològica de Vilafranca del Penedès, actual seu de Wine Business School (WBS), gestionada per Wine School Foundation (TWSF). Han firmat el conveni Pere Regull, alcalde de Vilafranca del Penedès i president de la Fundació, i Josep Antón Ferré, rector de la URV, en presència del president de la Generalitat, Carles Puigdemont. Han assistit alcaldes, membres del consistori, representants del món vitivinícola penedesenc i català i membres del patronat de The Wine School Foundation.

TWSF és una organització sense ànim de lucre constituïda al 2015 i regida per un Patronat que compta, entre els seus membres, amb els principals agents del sector vitivinícola del país. Gestiona Wine Business School , que vol convertir-se en el centre corporatiu de referència del sector vitivinícola a Espanya , per contribuir a la competitivitat global del sector a través de la formació continuada i la formació universitària reglada, sobretot en l’àmbit de la gestió empresarial; la consultoria i l’assessorament sectorial i la recerca i la innovació.

La URV, per la seva part, té com un dels àmbits estratègics d’actuació l’ Enologia a través de la Facultat, des d’on es fa la formació de grau, màster i doctorat i activitats de recerca; va impulsar la creació de VITEC, parc tecnològic del vi; i manté aliances també l’Institut Català del Vi, l’Agrupació d’empreses innovadores INNOVI, l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA), set consells reguladors de les DO de Tarragona i empreses del sector vitivinícola. A través de la Fundació URV (FURV) es canalitza i transmet la transferència de coneixements i tecnologia a l’entorn socioeconòmic i s’ofereix formació continuada a la societat (Centre de Formació Permanent, CFP). El CFP ve oferint regularment formació al sector vitivinícola. És per tot això que la Universitat s’ha convertit en el soci estratègic universitari de l’Escola de Vilafranca, i formarà part del patronat de la Fundació.

El rector Josep Anton Ferré, durant la seva intervenció.

L’alcalde Pere Regull ha manifestat, durant l’acte, que mancava formació en els àmbits de la gestió, l’administració i la comercialització: una escola de negocis del món del vi. De la formació que s’impartirà tothom en sortirà beneficiat, perquè “la formació ha de fer viables les petites, mitjans i grans empreses vitivinícoles”. El rector de la URV Josep Anton Ferré ha remarcat el paper destacat de la URV en l’àmbit de l’Enologia, en els prop de 30 anys de trajectòria en la formació dels enòlegs catalans; i el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha destacat que el conveni té la intenció clara de transformar un sector fonamental per a l’economia del país, i beneficia l’equilibri social i territorial de Catalunya.

En l’acte ha tingut lloc un taula rodona sobre la viabilitat de la petita i gran empresa vitivinícola i l’afectació del canvi climàtic en el futur. Hi han participat Miquel Agustí Torres, Xavier Domènec i Marcelo Desvalls, i l’ha moderat Xavier Ybangüengoitia.

A la taula rodona van intervenir persones destacades del món del vi.
Els primers cursos, en marxa

La  tardor del curs vinent 2016-17 s’impartirà el Diploma de postgrau universitari en Gestió d’Empreses Vitivinícoles; i el cursos de Gestió i organització vitivinícola, Exportació de vins i caves: posicionament en mercats internacionals, i el de Sommelier professional. Per l’any 2017 s’oferta el curs Tècniques de producció vitivinícola.

Més informació:

Centre de Formació Permanent FURV