25/07/2019

Un nou ajut FEDER permetrà impulsar projectes per millorar la interacció de la Universitat amb el sector productiu

Es desenvoluparà un pla d’actuacions durant els propers cinc anys que tindran un cost de dos milions d’euros, la meitat dels quals finançats per aquests fons europeus

Una imatge de les trobades del projecte DEMOLA, una de les iniciatives incloses en el pla d'acció.

El Pla d’Actuacions en Valorització i Transferència de la Fundació URV té com objectiu incidir en el sistema de transferència de tecnologia i coneixement de la Universitat, incrementant la valorització i comercialització de tecnologies, coneixements i innovacions generades a la URV i la seva transferència al mercat. En aquest pla s’han definit set actuacions que busquen potenciar la interacció amb els agents i sectors productius, per impulsar i incrementar la seva competitivitat i el seu esperit innovador.

La durada del projecte és de cinc anys amb un cost subvencionable de 1.963.523 euros, la meitat dels quals cofinançats pels fons FEDER. Els principals resultats esperats seran l’adaptació de la plataforma Customer Relationship Management (CRM)  per adaptar-la a les relacions entre la Universitat i les empreses del territori; la implantació del pla de formació anual del PDI, PAS i estudiants de la URV; el desenvolupament del projecte DEMOLA al territori; l’activació de la plataforma de micro-mecenatge per a la cerca de finançament per a projectes; l’impuls de nous projectes col·laboratius tant a nivell europeu com nacional i l’increment de tecnologies valoritzades i de les llicències.

La Fundació URV i la URV han rebut conjuntament aquest ajut de cofinançament provinent dels Fons Europeus de desenvolupament Regional (FEDER) per a la realització de projectes de les unitats de valorització i transferència de coneixement de les universitats de Catalunya que s’adrecen a millorar la interacció amb el sector productiu. Aquest ajut FEDER té el suport de la Secretaria d’Universitats i Recerca del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya.