04/05/2023

L’acte dels 20 anys dels estudis de Nutrició ressalta la singularitat de la recerca i la docència de la URV

Els responsables de salut pública veuen en el moment actual una oportunitat per a la incorporació dels professionals en la nutrició comunitària

Fàtima Sabench, Rosa Martí, Josep Pallarès, Gemma Salvador i Nancy Babio.

La Facultat de Medicina i Ciències de la Salut ha celebrat aquest 4 de maig l’acte institucional per commemorar els 20 anys de l’inici dels estudis de Nutrició Humana i Dietètica a la URV, la primera universitat pública catalana en implementar-los. L’esdeveniment va servir per ressaltar la singularitat d’aquest àmbit de coneixement a la URV. D’una banda, en la vessant de recerca, pel nombre de dietistes-nutricionistes doctorades i per les publicacions científiques. De l’altra banda, en la vessant de docència, perquè els estudis s’imparteixen a la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut, la qual cosa permet establir sinèrgies amb la resta d’ensenyaments i amb els quatre hospitals associats.

L’acte de commemoració va comptar amb la dietista-nutricionista de la Subdirecció General de Promoció de la Salutde l’Agència de Salut Pública de Catalunya, Gemma Salvador, que va mantenir un col·loqui amb Nancy Babio, coordinadora del grau en Nutrició Humana i Dietètica. Salvador va explicar als estudiants les perspectives professionals a l’entorn de la salut pública i la nutrició comunitària, indicant que som en un moment d’obertura de possibilitats per a la incorporació de professionals.

Gemma Salvador, dietista-nutricionista de la Subdirecció General de Promoció de la Salutde l'Agència de Salut Pública de Catalunya.
Gemma Salvador, dietista-nutricionista de la Subdirecció General de Promoció de la Salutde l’Agència de Salut Pública de Catalunya, durant la seva intervenció.

Al seu parer, és necessari prevenir la malaltia abans que apareguin, per això els sistemes sanitaris s’han de centrar en la investigació i en les estratègies de promoció de la salut i prevenció de les malalties.

Assistents a la commemoració dels 20 anys dels estudis de Nutrició.

El rector, Josep Pallarès, i la degana de la facultat, Fàtima Sabench, van presidir l’acte i van agraïr la implicació del personal des de l’inici dels estudis. També va intervenir Roser Martí, presidenta del Col·legi de Dietistes-Nutricionistes de Catalunya (CODINUCAT), que va lliurar els premis als grups guanyadors de la I Olimpíada de Nutrició. Martí va ressaltar el fet que la URV és una de les universitats més representades en la procedència dels col·legiats i la que aporta més doctors i doctores a l’entitat.