20/09/2017

200 persones participen a les activitats de l’Aula de Música aquest curs

Per segon any, s'imparteixen classes d'iniciació al solfeig

Concert del 10è aniversari de l'Orfeó de la URV, el dia 17 de juny passat al campus Catalunya.

Les inscripcions a les activitats de l’Aula de Música estan obertes des de mitjan mes de setembre. Fins ara, prop de 200 persones ja formen part de la Coral, l’Orfeó, l’Orquestra i la Banda de la URV o rebran classes de solfeig. El període de matrícula una vegada superada la prova d’accés és del 5 d’octubre al 3 de novembre de 2017. Aquest és el segon any que s’organitza el curs de solfeig pràctic per a persones interessades a saber llegir partitures.

La Coral, dirigida per Montserrat Ríos, s’adreça a persones amb coneixements de lectura musical i de cant de nivell mitjà-superior o amb experiència en una coral. Les proves d’accés es poden realitzar durant tot l’any. Enguany participaran al festival internacional universitari de corals a Coimbra, i estrenaran peces de compositors contemporanis, cantaran música de pel·lícules i el Rèquiem de Luigi Cherubini conjuntament amb l’Orquestra.

A l’Orquestra i la Banda, dirigides per Marcel Ortega, poden participar-hi persones de més de 16 anys amb un nivell a partir de 4t de grau mitjà. Tocaran, a més del Rèquiem, música sud-americana i estrenaran obres del joves compositors catalans Elies Espí i Josep Oller. La prova d’accés serà el proper dijous 28 de setembre a partir de les 20 h a l’Aula Magna del campus Catalunya. Les persones que vulguin formar part de l’orquestra o la banda han de notificar-ho al correu orquestra@urv.cat i se’ls enviarà els fragments del repertori que hauran de tocar a la prova.

L’Orfeó, dirigit per Núria Giménez, participarà en el musical “Queen” que es farà aquest novembre al Teatre Tarragona, al XXI Cicle de concerts de cors i orquestres universitaris, al febrer a la  Universitat de Barcelona, i al cicle de concerts El cor a la veu, durant la propera primavera a Tarragona.

La participació a les activitats de l’Aula de Música està reconeguda amb crèdits ECTS per als estudiants de grau.

Més informació al programa d’activitats de l’Aula de Música per al curs 2017-18.