25/10/2023

Els Premis de Recerca en Química de la Facultat de Química de la URV i l’AEQT arriben a la 25a edició

Els estudiants Farid Dahhou, de l’Institut Francesc Vidal i Barraquer de Tarragona, Marina Jaria, de l’Institut Antoni de Martí i Franquès de Tarragona, i Carla Batiste, de l’Institut de Flix, són els guanyadors d’aquesta edició

Alumnes guanyadors dels Premis de Recerca en Química 2023 amb Joan J. Carvajal, Ignasi Cañagueral, Josep Pallarès, Oriol Alcoba i Joan Ma Sardà.

La 25a edició dels Premis de Recerca en Química que atorga la Facultat de Química de la URV amb el patrocini de l’Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT) va tenir lloc aquest dimarts 24 d’octubre. L’objectiu d’aquests guardons és premiar l’esperit científic, reconèixer la vocació investigadora i promoure l’interès per la ciència i la tecnologia química entre estudiants de tercer i quart d’ESO i Batxillerat.

El primer premi d’aquesta 25a edició ha estat per al treball “Biocombustibles ecològics”, de l’estudiant  Farid Dahhou Touil, de l’Institut Francesc Vidal i Barraquer de Tarragona. L’autor ha rebut 1.000 euros i 800 euros per al centre on estudia. El segon premi s’ha atorgat al treball “Un futur sostenible a la ciutat de Tarragona”, de Marina Jaria Arqué, de l’Institut Antoni de Martí i Franquès de Tarragona. L’estudiant ha rebut 600 euros i 400 euros per al centre. I el tercer premi ha estat per a Carla Batiste López, de l’Institut de Flix, amb el treball “Estudi de la perfumeria contemporània: de l’anàlisi químic a l’emoció”, dotat amb 300 euros per a l’estudiant i 200 euros per al centre. En total s’hi van presentar tretze treballs.

La professora Marta Calull durant la xerrada “La ciència dels castells”.

L’acte, que es va celebrar al Casal Cultural de La Pobla de Mafumet, va comptar amb la conferència titulada “La ciència dels castells”, a càrrec de Marta Calull, professora de la Facultat de Química i directora de la Càtedra URV per a l’Estudi del Fet Casteller, que va fer un repàs de com la ciència i també la química són presents quan s’aixeca un castell.

Durant l’acte es van projectar els testimonis d’alguns dels guanyadors d’aquests premis en edicions anteriors, que van destacar com aquest premi va influir en els seus estudis posteriors i la seva carrera professional. També es va veure un vídeo commemoratiu de la història d’aquests premis, preparat per l’AEQT per aquesta ocasió.

Al lliurament dels premis hi van participar el rector de la URV, Josep Pallarès i Joan Josep Carvajal i Maribel Matheu, degà i secretària, respectivament, de la Facultat de Química de la Universitat. Per part de l’AEQT hi va assistir el seu president, Ignasi Cañagueral. L’acte va comptar també amb la presència del director general d’Indústria de la Generalitat de Catalunya, Oriol Alcoba, que va centrar el seu discurs en assenyalar la importància de la col·laboració entre la indústria i els centres d’ensenyament, tant secundari com universitari, i per part de l’ajuntament de la Pobla de Mafumet, hi va assistir l’alcalde, Joan Ma Sardà.

Un moment del lliurament de la 25a edició del Premi de Recerca en Química, amb Ignasi Cañagueral, Joan Ma Sardà, Josep Pallarès, Oriol Alcoba i Joan J. Carvajal.

El president de l’AEQT, Ignasi Cañagueral, va destacar que “aquests premis van ser pioners a les comarques tarragonines en reconèixer el valor que suposa pels estudiants dels darrers cursos d’educació secundària el fet de desenvolupar un treball de recerca en l’àmbit de la Química”. Cañagueral, a més, va encoratjar els premiats a  continuar sentint passió per la recerca i com a professionals del futur els va recordar que  la química serà qui donarà resposta als grans reptes de sostenibilitat.

Per la seva part, el degà de la Facultat de Química de la URV, Joan J. Carvajal, va destacar que en aquests 25 anys d’història han estat molts els estudiants i centres d’ensenyament reconeguts amb aquests premis, distribuïts al llarg i ample de la geografia de les comarques del sud de Catalunya, però també arribant a comarques de Barcelona, Girona i Lleida.

Galeria d’imatges