31/05/2024

Alumnes de primària participen en les activitats sobre biodiversitat creades per l’estudiantat del grau en Educació Primària

La 6a Fira de Ciències al Jardí de les Papallones permet posar en pràctica la didàctica de ciències experimentals

Ja és el sisè any que l’estudiantat del grau en Educació Primària i del doble grau en Educació Infantil i en Educació Primària de la URV organitza la Fira de Ciències, un projecte a través del qual posen en pràctica tot allò que han après sobre la didàctica de les ciències experimentals amb alumnat de primària. Els estudiants de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia han dissenyat al llarg del curs activitats interactives que responen a les inquietuds dels nens i les nenes de l’Escola Rubió i Ors de Reus i l’Escola de Sant Salvador de Tarragona.

Activitat sobre espècies vegetals a la 6a Fira de Ciències de la Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia.
Activitat sobre espècies vegetals a la 6a Fira de Ciències de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia.

Durant el matí d’aquest divendres tots ells experimentat, jugat i resolt dubtes amb les propostes que els esperaven a l’entorn del Jardí de les Papallones, un espai verd amb plantes autòctones i diferents espècies de papallones ubicat al campus Sescelades.

Al mateix temps que els estudiants de la URV són avaluats per les activitats proposades, els infants aprenen com diferenciar especècies de papallones, identificar plantes autòctones o entendre el cicle vital dels insectes i la relació amb la biodiversitat són alguns dels objectius.

Alumnes de primària al Jardí de les Papallones durant la 6a Fira de Ciències.

La Fira de Ciències, que impulsen la professora Maite Novo, del Departament de Bioquímica i Biotecnologia, i el tècnic de Medi Ambient Toni de la Torre, també posa en valor el Jardí de les Papallones de la Universitat, que no només naturalitza un espai urbà sinó que té una finalitat didàctica.