09/09/2025
Concedits ajuts a tres idees emprenedores d’estudiants de la URV
Els projectes reconeguts pel Consell Social pretenen millorar la intel·ligència emocional dels infants, la salut mental dels mariners i la contractació en el sector de la construcció

Els projectes reconeguts pel Consell Social pretenen millorar la intel·ligència emocional dels infants, la salut mental dels mariners i la contractació en el sector de la construcció
El Consell Social de la URV ha concedit ajuts a les millors idees emprenedores d’estudiants de la Universitat amb l’objectiu que els projectes es converteixin en realitats empresarials. Concretament, ha reconegut tres iniciatives, que s’enduen 4.000 euros cadascuna, que pretenen millorar la intel·ligència emocional d’infants i adolescents, la salut mental dels mariners embarcats durant llargs períodes de temps i la contractació en el sector de la construcció, habitual font de conflictes. La convocatòria, que ha arribat a la vintena edició, compta amb el suport de la Diputació de Tarragona.
Dins el seu propòsit de transferir a la societat els resultats de la recerca que es fa a la URV, de comercialitzar-ne els productes i, especialment, de fomentar la creació d’empreses entre els estudiants, el Consell Social dona suport als estudiants en la validació d’idees i conceptes susceptibles de convertir-se en un producte o procés amb valor econòmic que serveixi de base per a una acció d’emprenedoria.
Així, ha rebut l’ajut, per una banda, el projecte “Connecta’t a través de les xarxes: tallers d’aprenentatge emocional”, liderat per Rosana Montes Valdivia, Priscila M. Montes Valdivia i Mireia Montés Queralt. La iniciativa neix amb la voluntat de promoure el desenvolupament de la intel·ligència emocional en infants i adolescents, mitjançant l’ús de disciplines creatives com ara el teatre, les arts plàstiques, la dansa, la cuina i l’horticultura, concebudes com a eines pedagògiques i transformadores. Es tracta d’un espai on l’expressió artística es posa al servei del creixement personal i la construcció d’una identitat emocionalment saludable, en un context lúdic i enriquidor. La llengua vehicular dels tallers és l’anglès per afavorir l’aprenentatge natural de l’idioma a través de la pràctica i la vivència directa.
El projecte “Mental Health 4 seafarers”, d’Andreea Loredana Moldovan, per la seva banda, és una formació per promocionar la salut mental dels mariners que es passen llargues temporades a alta mar. Es tracta de millorar la qualitat de vida personal i laboral a bord i prevenir possibles conseqüències tant en la salut de les persones (ansietat, depressió, estrès, fatiga, abús de substàncies…) com en l’àmbit laboral (baixes, falta de concentració, poca productivitat…). La formació es farà a través de cursos educatius en salut mental, online i presencials, en què també es rebran eines pràctiques i accés a comunitats, organitzacions, professionals mèdics i advocats del sector marítim.
Per últim, “Impera”, de Ferran Zurita García, és una plataforma que busca transformar la contractació en el sector de la construcció, en què els projectes són especialment incerts i d’imports elevats. Ho vol fer mitjançant una eina que fomenta la confiança i assegura el compliment d’acords en els termes pactats, oferint solucions adaptatives i orientades a la prevenció i resolució de conflictes. De fet, aspira a convertir-se en l’estàndard de contractació, promovent un ecosistema comercial en harmonia que garanteixi la seguretat jurídica i protegeixi la paraula donada a través de la revisió de contactes, del peritatge, l’arbitratge…
