21/03/2024

Alumnes de secundària participen a la fase local de la XXXVII Olimpíada de Química

Hi van participar 35 estudiants de batxillerat de diversos instituts de les comarques tarragonines

La Facultat de Química va acollir el passat 5 de març de 2024 la fase local de la 37a edició de l’Olimpíada de Química de Catalunya, organitzada pel Col·legi Oficial de Químics de Catalunya.

Amb aquesta iniciativa es pretén estimular i implicar els estudiants de segon curs de batxillerat en l’àmbit de la Química, una de les ciències més presents a les nostres comarques. Alhora, els nois i les noies van poder visitar la Facultat de Química, al campus Sescelades de la URV, que podria ser, per a alguns i algunes, el seu lloc d’estudi el curs vinent.

A la demarcació de Tarragona hi van participar 35 estudiants de diversos centres de les comarques tarragonines, com el Col·legi Santa Teresa de Jesús de Tarragona, l’Institut Antoni Martí i Franquès, l’Institut Martí l’Humà, La Salle de Reus, l’Institut Fonts del Glorieta i l’Institut Ramon de la Torre, entre altres. L’estudiant Mario Maguilla, de l’Institut Antoni Martí i Franquès, va obtenir la màxima puntuació de la prova realitzada a la URV i la 3a millor nota de Catalunya, passant així a la següent fase de l’Olimpíada de Química.

A les 16:30 h va iniciar-se la prova escrita, amb una durada màxima de dues hores, consta de deu preguntes, nou d’elles tipus test multi-resposta i una de formulació. Les qüestions estan relacionades amb el temari de Química de tot 1r i part de 2n de batxillerat, amb qüestions teòriques, de càlcul numèric, o relacionades amb pràctiques de laboratori. També s’inclou una pregunta de desenvolupament escrit d’un tema.