27/07/2016

Antoni Nomdedeu i Àngel Urquizu, Agents de la URV per Àsia

Els professors, que tenen moltes relacions establertes amb institucions asiàtiques i són coneixedors de diferents cultures d'aquest continent, han estat nomenats pel rector com a Agents a Àsia per a col·laborar amb el Vicerectorat d'Internacionalització en la seva tasca

Els dos professors tenen relacions establertes sobretot amb la Xina, i fa anys que imparteixen cursos de grau, màster i study abroad a estudiants asiàtics. Com a agents de la URV pel continent asiàtic, donen suport al Vicerectorat d’Internacionalització, la titular del qual és Mar Gutiérrez-Colon, fent nous contactes universitaris i impulsant els ja existents. El rector Josep Anton Ferré va fer-ne el nomenament el passat 15 de març.

Antoni Nomdedeu és docent al Departament de Filologies Romàniques i secretari executiu del Centre d’Estudis Hispànics de la URV (Facultat de Lletres). Va rebre el premi a la Qualitat Docent Vicens Vives de la Generalitat, juntament amb Esther Forgas, l’any 2011, pel Programa formatiu per a estudiants xinesos a la URV. La seva recerca se centra en la Lexicografia, la Història del lèxic espanyol y l’Ensenyament -Aprenentatge de l’espanyol com a llengua estrangera.

Àngel Urquizu és professor, i actualment director, del Departament de Dret Privat, Processal i Financer (Àrea de Dret Financer i Tributari). És coordinador de l’oferta formativa de la URV en llengua espanyola i negocis del Centre d’Estudis Hispànics. Expert en la inversió empresarial espanyola a Àsia i Amèrica Llatina, és el director del màster en Negocis Internacionals entre Europa, Àsia i Amèrica Llatina, que s’impartirà en el proper curs 2016-17. Ha estat l’organitzador de tres congressos a la URV sobre el tema.