05/06/2023

The Armed Man: a Mass for Peace, de Karl Jenkins, s’escolta per primera vegada a Tarragona

La Coral de la Universitat Rovira i Virgili, l'Orfeó de la Universitat Jaume I de Castelló i la Banda Municipal de Castelló han col·laborat per interpretar una de les composicions contemporànies de música coral més exitoses

La Coral de la URV, l'Orfeó de la UJI i la Banda Municipal de Castelló, durant la interpretació de The Armed Man: a Mass for Peace al Palau Firal i de Congressos de Tarragona.

Per primera vegada a la demarcació de Tarragona, s’ha pogut escoltar en directe la interpretació de l’obra The Armed Man: a Mass for Peace, de Karl Jenkins. La Coral de la Universitat Rovira i Virgili, l’Orfeó de la Universitat Jaume I de Castelló i la Banda Municipal de Castelló han col·laborat per interpretar una de les composicions contemporànies de música coral de més èxit. Van fer-ho ahir al Palau Firal i de Congressos de Tarragona, on van interpretar l’obra després d’haver-la estrenat a Castelló, sota la direcció de Marcel Ortega.

Aquesta missa per la pau està dedicada a les víctimes de la guerra de Kosovo. Va compondre-la per a les celebracions del mil·leni a Londres l’any 2000 el músic gal·lès Karl Jenkins, conegut especialment com a músic de jazz i rock en bandes com Nucleus i la Canterbury Soft Machine però que té formació clàssica

Seguint l’estructura d’una missa, The Armed Man: a Mass for Peace barreja llengües i textos sagrats i profans que van de Tennyson a Kipling, l’Alcorà o el Mahabharata. És, doncs, una creació multicultural que aposta per una cultura de la pau a partir del desastre de la guerra.

Montserrat Ríos, directora de la Coral de la URV, i Marcel Ortega, director de la Banda Municipal de Castelló, amb les tres formacions musicals en acabar el concert.

1. Silvana viol |

És un honor poder participar d’un projecte tan important. Gràcies a tots els que han col·laborat per difondre la música i la diversitat cultural.
    Fins aviat