24/03/2015

Arquia Banca dóna suport als emprenedors joves de la URV

L'entitat, que ha signat un conveni amb la URV, posa a la seva disposició un paquet de productes de finançament i serveis amb condicions especials i favorables

Arquia Banca, la caixa cooperativa de crèdit per a professionals, i la URV treballaran conjuntament en el foment de l’emprenedoria i la creació d’empreses des de la URV. El rector de la Universitat, Josep Anton Ferré, i la directora de l’oficina de Tarragona d’Arquia Banca, Helena Rovira, han signat un conveni de col·laboració que té per objectiu difondre l’esperit emprenedor dels membres de la Càtedra URV Empresa a través d’un paquet de productes de finançament i serveis amb condicions especials i favorables, que Arquia posa a disposició dels joves emprenedors.

Els beneficiaris d’aquests productes seran els estudiants, col·laboradors i membres de la URV, així com qualsevol emprenedor de la demarcació que dugui a terme les seves activitats en el marc del programa URV Emprèn, que integra tota l’activitat en matèria d’emprenedoria de la URV juntament amb la unitat d’emprenedoria del Centre de Trasnferència de Tecnologia i Innovació (CTTi) de la Fndació URV. URV Emprèn ofereix un suport integral als emprenedors, que inclou les tasques de protecció de la propietat industrial i intel·lectual, la valorització de la tecnologia i la creació d’empreses.

El conveni, que té una durada d’un any, remarca l’ interès d’Arquia Banca i la URV de promoure conjuntament l’esperit emprenedor i fomentar la creació d’empreses des de la URV.

L’acord s’integra en el conveni de col·laboració signat el 4 de desembre del 2013 pel qual es regulava la Càtedra Universitat URV-Empresa sobre el foment de l’emprenedoria i la creació d’empreses, amb l’objecte de regular el marc d’actuació de la Càtedra, que té com a missió la promoció de l’emprenedoria i la creació d’empreses a les comarques meridionals de Catalunya

Creada l’any 1983, Arquia Banca és una caixa cooperativa de crèdit creada per atendre les necessitats específiques d’estalvi dels arquitectes i fomentar el crèdit cooperatiu entre els professionals. Amb 25 oficines i 167 treballadors, Arquia Banca va tancar el darrer exercici amb un volum de negoci gestionat de 1.760 milions d’euros, un coeficient de solvència del 16,19% (molt per sobre del 9% exigit pel Banc d’Espanya) i una liquiditat estructural del 197% (mitjana del sector; 70%).