13/05/2024

Un espai en desús es converteix en una aula a l’aire lliure per a l’Escola d’Arquitectura

El nou espai verd s’ha dissenyat en col·laboració amb l’Escola d’Arquitectura per impartir-hi classes i que tingui un ús social

Estudiants i professorat de l'ETSA han exposat projectes a la nova zona verda del campus Bellissens.

L’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de la URV disposa d’una nova aula exterior al campus Bellissens (Reus) des d’aquest dilluns 13 de maig. Es tracta d’una arbreda situada a la zona d’accés de l’Escola, un espai polivalent que permet impartir la docència i fer-ne ús social, entre d’altres.

En la superfície, que anteriorment era un descampat d’una extensió d’uns 28 metres d’ample i 80 metres de llarg, s’han plantat un total de 82 arbres, concretament paulònies, una espècie de creixement ràpid i baix consum d’aigua. S’han col·locat en retícula de manera que, quan creixin, facin ombra i es creï una mena de coberta vegetal per treballar-hi còmodament.

Presentació de projectes a la nova aula a l'aire lliure del campus Bellissens.
Presentació de projectes a la nova aula a l’aire lliure del campus Bellissens.

L’espai està pensat per acollir aquelles classes que comptin amb un component més pràctic, com tallers i presentacions, responent així a la necessitat tant d’estudiants com de professorat de tenir un espai exterior on poder fer classe però també de descarbonitzar l’Escola en si.

Un moment de la inauguració de la nova zona verda del campus Bellissens, Reus.

Estudiants i professorat han inaugurat l’espai amb una exhibició de projectes en curs d’alumnes de 3r i 4t curs del grau d’Arquitectura. Usos com aquest és el que volen donar-li professorat i estudiants: “Fa temps que demanàvem i buscàvem un espai així, per a fer-hi classes però també per sortir a prendre l’aire i que ajudés a cohesionar”, expliquen Laia Jiménez, Ludovic Forès i Núria Carbó, estudiants de l’Escola.

Aquesta zona de paulònies se suma a la zona verda que hi ha davant de la Facultat d’Economia i Empresa, al mateix campus Bellissens.

L'espai de paulònies tindrà usos docents i també per a la relació dels estudiants.
L’espai de paulònies tindrà usos docents i també per a la relació dels estudiants.