10/11/2023

Les Aules de la Gent Gran experimenten un increment de matriculats aquest nou curs

El curs passat van matricular-se 1.315 persones a les aules, que van oferir 420 ponències de professorat de la Universitat

La Sala de Graus del Campus Catalunya durant l'acte de relleu en la coordinació de les Aules de la Gent Gran.

Les Aules de la Gent Gran de la URV van engegar aquest passat mes d’octubre l’activitat del nou curs 2023-24 amb divuit aules actives repartides per les comarques de Tarragona, una més que el curs anterior perquè s’ha estrenat la de Miami Platja. Aquest projecte social de la Universitat, que busca donar sortida a les inquietuds culturals, socials i científiques de les persones majors de 65 anys, compta aquest primer trimestre amb 114 conferències programades de professorat de la URV, que tracten temes d’interès de l’alumnat.

En aquest sentit, es preveu que sigui el primer curs acadèmic desenvolupat amb normalitat després de la pandèmia i, tot i que encara no ha conclòs el termini per inscriure’s, el ritme d’inscripcions de les primeres aules apunten que hi haurà un creixement significatiu en el nombre de matriculats, ha explicat el nou coordinador Josep Maria Pons, professor del Departament d’Història i Història de l’Art. L’augment previst de matriculats, l’interès de nous municipis per unir-se al projecte i l’increment demogràfic dels majors de 65 anys en els propers anys són factors que “situen les Aules en un moment propici”, ha afegit.

El nombre de matriculats incrementa considerablement

Les Aules de la Gent Gran de la URV van comptar el curs 2022-23 amb 420 ponències i 1.315 inscrits en total. Una xifra elevada, però que encara no assoleix la del curs 2018-19, amb més de 1.700 alumnes. En aquest sentit, la responsable de l’aula del Vendrell, Carme Buira, ha explicat com la pandèmia va generar una baixada considerable en el nombre de matriculats, una xifra que va costar remuntar un cop es va reprendre l’activitat.

No obstant, s’ha mostrat optimista amb l’increment d’inscripcions aquest nou curs. “Estem desbordats, a hores d’ara ja en som prop de 130”, ha explicat.  La responsable de l’aula de Vila-seca també coincideix en aquest punt, i ha afirmat que ha crescut molt el nombre de persones interessades en assistir a l’aula: “Estem molt contents, hem passat de ser 75 a 109, i segur que encara creixerà més”. Tant les responsables com els alumnes de les mateixes aules han valorat com la gent té ganes d’assistir-hi, per l’experiència que ofereixen els professors i professores de la URV, i de relacionar-se, perquè es tracta d’un moment de retrobament i socialització.

Josep Maria Pons pren el relleu de Maria Isabel Miró en la coordinació

Les dades s’han donat a conèixer aquest dimecres 8 de novembre en l’acte de relleu en la coordinació de les aules, càrrec que la professora Maria Isabel Miró cedeix a Josep Maria Pons després de quatre cursos al capdavant de les aules. L’acte ha reunit els responsables de les aules en una trobada anual, i ha comptat amb el vicerector de Compromís Social i Sostenibilitat, Jordi Diloli, el personal de suport de les aules, membres del col·lectiu Iubilo i alumnes.

Josep Maria Pons, el nou coordinador de les Aules de la Gent Gran, durant l'acte de relleu.
Josep Maria Pons, el nou coordinador de les Aules de la Gent Gran, durant l’acte de relleu.

L’aprenentatge mutu, així com el compromís de la Universitat amb l’entorn, són qüestions que tant la coordinadora sortint com el nou coordinador han volgut posar en valor en un acte que agraeix, a més, la tasca dels coordinadors i coordinadores de les divuit aules en funcionament. Una coordinació que funciona amb una persona responsable per cada aula, que s’encarrega d’escollir la programació dintre del ventall de ponències que ofereix la Universitat.  En aquest sentit, Josep Maria Pons ha explicat com treballar amb aquest públic és una feina molt agraïda: “Ho posen fàcil, són ells qui tenen ganes de fer, i nosaltres els facilitem la feina”.

El vicerector de Compromís Social i Sostenibilitat, Jordi Diloli, lliura el reconeixement a la coordinadora sortint, Maria Isabel Miró.

El nou coordinador, a més, ha aprofitat per agrair la tasca de la coordinadora sortint, qui considera que ha fet una gran feina al capdavant de la coordinació de les aules durant molts anys: “L’important, avui, és ser agraïts personal i professionalment amb una persona que ha dirigit les Aules de la Gent Gran amb moltes ganes i esforç”.