14/06/2023

Els cinc finalistes del Concurs de Joves Solistes de l’Orquestra de la URV actuaran davant del jurat i del públic aquest 17 de juny

En el concert obert al públic, el jurat escollirà el solista guanyador que acompanyarà l'Orquestra el curs vinent

Un moment del darrer concert de l'Orquestra de la URV “Nacionalismes musicals” a l'Aula Magna del campus Catalunya.

El jurat del I Concurs de Joves Solistes que organitza l’Orquestra simfònica de la Universitat Rovira i Virgili ja ha seleccionat els cinc finalistes que aspiraran a acompanyar la formació musical durant la temporada 2023-24 a l’Auditori Josep Carreras de Vila-seca i al cicle “Primavera musical”. Els candidats escollits d’entre els 25 que es van presentar són Pau Camero, Oriol Estivill, Enric Fernández, Ricard Prió i Sara Serrano. La fase final se celebrarà en un concert públic aquest dissabte 17 de juny a les 20 h a l’Aula Magna del campus Catalunya de la URV, a Tarragona. En finalitzar, el jurat decidirà el solista guanyador.

Els cinc músics finalistes són els següents:

• Pau Camero (baríton). Nascut a Terrassa, comença els seus estudis amb la soprano Maria Mateu al Conservatori Municipal. Continua la seva formació al Conservatori Superior de Música del Liceu amb Carlos Chausson i Marta Pujol, i és premiat amb una Beca d’Excel·lència Ferrer i Salat. Ha participat en diverses produccions d’òpera com Morales de Carmen o Fiorello de Il Barbiere di Siviglia amb la gira de la Fundació Òpera de Catalunya. Ha interpretat Mister Godwin de l’òpera The Fox Sisters de Marc Migó, enmarcat en el projecte del Gran Teatre del Liceu Oh!Pera, on torna a participar en l’edició d’enguany.
  • Oriol Estivill (clarinet). Nascut a Reus l’any 1993, comença els seus estudis de clarinet al Conservatori de Música de Reus. Continua al Conservatori Superior de Música d’Aragó (CSMA) i, més tard, es trasllada a Anvers (Bèlgica) per estudiar un màster en interpretació solista amb Annelien Van Wauwe, un dels solistes més destacats a nivell internacional. Ha ofert recitals i concerts en nombroses sales i festivals com l’Auditori de Barcelona, el Palau de la Música Catalana o la sala principal de la Filharmònica de Berlin. Actualment està preparant el seu primer projecte discogràfic amb obres d’autors catalans.
  • Enric Fernández (violí). Estudis de violí, piano i cant a l’Escola de Montserrat amb els directors Bernat Vivancos i Quim Piqué, entre el 2006 i el 2009. Del 2009 al 2016, estudia violí i orgue al Conservatori Municipal de Música de Barcelona. El 2017 comença a cursar els Estudis Superiors de Música al Conservatori Superior de Música d’Aragó (CSMA). Guanyador del concurs jove de cambra de Mollerussa, Lleida, amb el pianista Abel Iglesias, de l’any 2019. Durant el curs 2020-2021, és estudiant d’Erasmus a la Hochschule für Musk und Darstellende Kunst Stuttgart.
  • Ricard Prió (flauta travessera). Nascut a Barcelona el 2003, comença a estudiar música als sis anys i a tocar la flauta travessera als vuit a l’Escola Municipal de Música Aulos. Més tard, entra al Conservatori de Música de Sant Cugat per cursar el grau mitjà de flauta travessera. Ha col·laborat amb l’orquestra del curs de la Càtedra Cerveria, és flauta assistent de la Jove Orquestra Simfònica de Barcelona, membre de la Jove Orquestra Simfònica del Vallès i actualment, flauta titular de la Jove Orquestra Nacional de Catalunya (JONC). Ha tocat amb orquestra a llocs com l’Auditori de Barcelona, el Gran Teatre del Liceu i al Palau de la Música, entre d’altres.
  • Sara Serrano (piano). Alumna d’Alba Ventura en el Centre Superior de la Fundació Conservatori Liceu i de Marta Zabaleta en l’Acadèmia Marshall. Guardonada amb diversos premis, destacant el primer premi en el Concurs Internacional de música per a joves intèrprets de Sóller (2014), el primer premi en el concurs pianístic internacional Talenti in Canavesse a Torí (2016). A l’estiu de 2019, se li va presentar l’oportunitat de tocar en el prestigiós Carnegie Hall de Nova York i, tres anys més tard, en el Royal Albert Hall de Londres. Ha tocat en diverses sales de Catalunya l’últim any: Auditori de Sant Josep (Moià) o l’Auditori Viader de Girona.

A banda del primer premi, que serà acompanyar l’orquestra en diferents concerts del curs vinent, els aspirants també optaran a un segon, que consisteix en un concert a solo en el cicle “Primavera musical” i la possibilitat de fer una gira en algunes de les seus del Campus Extens de la Universitat Rovira i Virgili, i el premi del públic.

El jurat està format pel director de l’Orquestra Simfònica de la Universitat Rovira i Virgili, Miquel Massana; el director del Conservatori de Vila-seca i responsable de programació de l’Auditori Josep Carreras, Pep Solórzano; la concertino de l’Orquestra Simfònica del Vallès, Marta Cardona; la soprano Anna M. Ollet i l’oboista Loli Jorge. El concurs sorgeix de la voluntat de ser un espai d’oportunitats per a joves músics i que serveixi d’impuls per a la seva carrera artística.