20/09/2017

Clou la celebració del 25è aniversari de la URV, amb la inauguració del curs 2017-18

En el nou període acadèmic s'imparteixen dos nous ensenyaments de grau i començaran les obres de la nova Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia

Un any després d’iniciar la celebració del 25è aniversari de la URV, amb la inauguració del curs passat a Reus, es tanca amb la inauguració del curs 2017-18 a Tortosa. Al llarg d’aquests mesos, han tingut lloc diferents activitats i actes commemoratius per celebrar els primers 25 anys de trajectòria de la Universitat, que en aquest temps ha crescut i ha canviat significativament i pot fer un molt bon balanç de progrés.

Els actes programats per aquesta la celebració s’han realitzat als diferents municipis on la URV té seus: a Reus, al Vendrell, a Vila-seca, a Tarragona i ara a Tortosa. La inauguració de curs es fa el divendres 22 de setembre a les 11, 30 h. al teatre auditori Felip Pedrell d’aquesta ciutat.

La lliçó inaugural la pronuncia el professor de la URV, Robert Rallo, del Departament d’Enginyeria Informàtica i Matemàtiques, que actualment és director de divisió associat de Ciències de Dades, Informàtica Avançada, Matemàtiques i Divisió de Dades del Laboratori Nacional del Pacífic Nord-oest de Richland (Washington, EUA). Es titula: “Cap a un descobriment científic basat en les dades”. A la inauguració prendran part el rector de la URV, Josep Anton Ferré, el representant del Consell Social Robert Vendrell, el director general d’Universitats de la Generalitat, Josep Pallarès, i l’alcalde de Tortosa, Ferran Bel.

L’acte recordarà les principals fites assolides, des del primer curs com a universitat autònoma, el curs 1992-1993, fins l’actualitat, a través d’un vídeo. S’hi lliuraran diferents premis, com el reconeixement al personal acadèmic i d’administració i serveis que ha complert 25 anys de dedicació a la Universitat, que enguany són 114 persones que van incorporar-se a l’inici del projecte universitari. A l’acte s’entreguen també 22 premis extraordinaris de doctorat 2015-16, als dos millors esportistes, home i dona, del curs 2016-17, tres premis Xavier López Vilar a la qualitat i millora de la gestió administrativa i tècnica del Personal d’Administració i Serveis (PAS), el lliurament de la Medalla de la Universitat al personal jubilat en el curs 2016-17, que van ser tretze persones, i el reconeixement al professorat distingit de la URV, que es concedeix a quatre persones. L’Orquestra de la URV, dirigida per Marcel Ortega, i el Cor de Cambra Tyrichae, que dirigeix Andreu Ferré, posaran música a l’acte.

En el curs 2017-18, nous graus i màsters i inici de les obres de la FCEP

En aquest període acadèmic s’han posat en marxa dos nous graus, Enginyeria Biomèdica  a l’ETSE, i Enginyeria de Bioprocessos Alimentaris a l’ETSEQ, i vint places del grau de Química en anglès a la Facultat de Química. En total a la URV s’ofereixen 49 estudis de grau i 47 màsters universitaris, que enguany han incorporat com a nous el màster universitari de Gestió de Destinacions Turístiques, a la Facultat de Turisme i Geografia, i el màster universitari en Genètica, Física i Química Forense, a la Facultat de Química. Els cursos de doctorat són 24 i els cursos de postgrau propis, 37. En total els estudiants matriculats a la URV en el curs passat va ser de 13.854.

En aquest curs, la Facultat de Ciències Jurídiques celebrarà el seu 25è aniversari i el Campus Extens de la URV, el desè any de vida; les antenes del coneixement de Salou, Cambrils i Amposta van ser les primeres. Les Aules de la Gent Gran prepara la incorporació al mes de novembre de la nova Aula d’Alcover (Alt Camp).

Quant a la construcció de la nova Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia, que deixarà la seva actual ubicació en els dos vells edificis del campus Sescelades i es traslladarà al campus Catalunya, ja s’han donat les primeres passes. Presa la decisió per part del Consell de Govern d’abril passat, ara ha sortit ara a licitació la primera fase de les obres, que consisteixen en el moviment de terres, la fonamentació i l’estructura sota rasant de l’edifici del futur aulari, on s’ubicaria una Aula Magna subterrània. La superfície total d’aquest lloc soterrat és de 786 m2. Les obres podrien començar l’any 2018.

Més endavant es construirà l’aulari del centre, de planta baixa i cinc plantes amb un total de 4.520 m2, que donarà continuïtat a l’aulari del campus Catalunya. Es preveu traslladar a la nova ubicació, en primer lloc, els estudiants dels ensenyaments de Mestre. La Universitat disposa de  3 milions d’euros per les obres, i necessita el cofinançament de la Generalitat com a mínim del 50%.